سری آیفون 17 اپل با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه نمایشگر عرضه خواهد شد

راس یانگ؛ تحلیل‌گر موسسه Display Supply Chain Consultants اخیرا مدعی شده که سری آیفون 17 اپل شامل مدل‌های استاندارد، اسلیم، پرو و پرو مکس طی سال آینده با پیشرفت‌های قابل‌توجهی در بخش نمایشگر عرضه خواهند شد.

به گفته این تحلیل‌گر، آیفون 17 بالاخره از پنل LTPO OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره‌مند خواهد شد. این موضوع بدان معناست که نمایشگر گوشی می‌تواند نرخ نوسازی خود را تا سطوح بسیار پایین (احتمالا حتی 1 هرتز) کاهش دهد.

این ویژگی پس از انتظاری بسیار طولانی ارائه می‌شود؛ چرا که اپل حتی برای خانواده آیفون 16 خود نیز نمایشگر با نرخ نوسازی بالا را تنها در مدل‌های پرو مورد استفاده قرار داده است. در کنار آیفون 17، آیفون 17 اسلیم نیز از پنل LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد.

از این منظر، به‌کارگیری پنل LTPO در آیفون 17 اسلیم چندان جای تعجب ندارد؛ چرا که طراحی باریک این گوشی آن‌را به یک محصول افسانه‌ای تبدیل کرده (حداقل اپل امیدوار است که این‌طور باشد) و کاربران آن بایستی به تمامی ویژگی‌های رده بالا بنیادی دسترسی داشته باشند.

ظاهرا گوشی‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس مجهز به سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر خواهند بود. این شایعه از مدت‌ها قبل مطرح شده و به‌نظر می‌رسد که تا موعد تجاری‌سازی فناوری مذکور تنها یک سال دیگر زمان باقی مانده است. این موضوع بدان معناست که طراحی داینامیک آیلند کنار گذاشته شده یا حداقل مطابق با فناوری جدید دستخوش تغییر خواهد شد.

در واقع حفره روی نمایشگر آیفون بسیار کوچک‌تر شده و تنها دوربین سلفی را در خود جای خواهد داد. بنابراین آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس از نظر ظاهری به دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی امروزی شباهت زیادی خواهند داشت.

نوشته سری آیفون 17 اپل با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه نمایشگر عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.