Denza Z9 GT چینی زشت در راه اروپا

شرکت BYD با افتخار از ورود خودروی جدید Denza Z9 GT به بازار چین و اروپا خبر داد. این استیشن پیشرفته با سه موتور الکتریکی، در دو نسخه PHEV و BEV به بازار عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۳۳۴,۸۰۰ تا ۴۱۴,۸۰۰ یوان (معادل ۴۷,۴۵۰ تا ۵۸,۸۰۰ دلار آمریکا) تعیین شده است.

Denza Z9 GT، که به طور خاص برای بازارهای جهانی توسعه یافته است، در آوریل امسال برای دریافت مجوز فروش در چین اقدام کرد. این خودرو در ماه اوت پیش‌فروش خود را آغاز کرد و قیمت آن در آن زمان بین ۳۳۹,۸۰۰ تا ۴۱۹,۸۰۰ یوان (معادل ۴۸,۱۵۰ تا ۵۹,۵۰۰ دلار) بود. در تاریخ ۲۰ سپتامبر، Denza Z9 GT به طور رسمی فروش خود را با قیمت‌هایی کمی کاهش یافته آغاز کرد.

این مطلب را حتما بخوانید:

بررسی نیسان سیلفی هیبرید محصول جدید سایپاDenza Z9 GT

طراحی Denza Z9 GT توسط ولفگانگ اگر، طراح سابق آئودی، انجام شده است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو دارای سپر جلویی ملایم‌تری با ورودی هوای کوچکتر است، در حالی که نسخه PHEV با ورودی هوای بزرگتر طراحی شده است. از نظر طراحی خارجی، Z9 GT به طور قابل توجهی به خودروی پورشه پانامرا شباهت دارد و ابعاد آن نیز با این خودروی هاچ بک همخوانی دارد. ابعاد این واگن الکتریکی ۵۱۸۰/۱۹۹۰/۱۴۸۰ میلی‌متر است و نسخه PHEV به دلیل سپرهای تهاجمی‌تر، کمی بزرگتر بوده و طول آن به ۵۱۹۵ میلی‌متر می‌رسد که ۱۲۸ میلی‌متر از پانامرا طولانی‌تر است.

Denza Z9 GT

Denza Z9 GT در چهار رنگ بدنه شامل نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی عرضه می‌شود و بر روی چرخ‌های R21 با لاستیک‌های ۲۵۵/۴۰ در جلو و ۲۷۵/۴۰ در عقب سوار است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو، محور عقب چرخشی آن است.
Denza Z9 GT

داخل کابین Denza Z9 GT، پنج صندلی وجود دارد و کنسول مرکزی آن دارای یک صفحه نمایش بزرگ معلق است. پشت فرمان، یک خوشه ابزار LCD و برای سرنشین جلو، یک صفحه لمسی تعبیه شده است. تونل مرکزی دارای یک دنده کریستالی قابل جمع شدن و دو پد شارژ بی‌سیم است. صندلی سرنشین جلو دارای حالت ضد جاذبه و پشتیبانی پا به صورت برقی است.
Denza Z9 GT

از دیگر ویژگی‌های جالب کابین Denza Z9 GT می‌توان به دو یخچال اشاره کرد. یخچال جلو دارای ظرفیت ۴ لیتر و یخچال عقب دارای ظرفیت ۱۰ لیتر است. سیستم صوتی Devialet و صندلی‌های ردیف دوم با قابلیت تنظیم برقی نیز از دیگر امکانات این خودرو هستند.

نسخه PHEV Denza Z9 GT بر روی پلتفرم e3 قرار دارد و از سیستم DM نسل پنجم بهره می‌برد. این سیستم شامل یک موتور بنزینی توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۱۵۲ کیلووات (۲۰۳ اسب بخار) و سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۶۴۰ کیلووات (۸۵۸ اسب بخار) است. زمان شتاب صفر تا صد این خودرو ۳.۶ ثانیه است و دارای باتری LFP ۳۸.۵ کیلووات ساعتی است که برای ۲۰۱ کیلومتر برد مناسب است. برد ترکیبی آن حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است.
Denza Z9 GT

نسخه الکتریکی این خودرو بر روی معماری e-Platform 3.0 Evo قرار دارد و از سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۷۱۰ کیلووات (۹۵۲ اسب بخار) استفاده می‌کند. این نسخه کمی سریع‌تر است و می‌تواند در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. باتری Denza Z9 GT نیز از نوع LFP با ظرفیت ۱۰۰.۱ کیلووات ساعت است و برد CLTC آن به ۶۳۰ کیلومتر می‌رسد.
Denza Z9 GT

نسخه PHEV Denza Z9 GT در سه سطح تریم به نام‌های Pro، Max و Ultra عرضه می‌شود. تریم Pro فاقد تعلیق هوایی، HUD، پشتیبانی پا و عملکرد ماساژ برای سرنشینان ردیف دوم و همچنین آینه عقب استریمینگ است. همه این گزینه‌ها در سطح تریم Max موجود است و سطح تریم Ultra به درب‌های برقی، صندلی‌های چرم ناپا و ۲۶ بلندگو مجهز است.
Denza Z9 GT

در مراسم رونمایی، Denza نسخه محدود First Edition (LFE) واگن Z9 GT را معرفی کرد که محدود به ۲۰۱۰ واحد است. این دسته محدود شامل Denza Z9 GT PHEV در دو سطح تریم Max و Ultra است. همچنین، نسخه Ultra دارای دوربین‌های جانبی به جای آینه‌ها و ۱۶ دوربین نمای فراگیر است.

نسخه الکتریکی این خودرو در سطوح تریم Pro و Max عرضه می‌شود که در زمینه تجهیزات عملکردی با نسخه PHEV همخوانی دارند. با این حال، نسخه LFE برای Denza Z9 GT BEV موجود نیست. قیمت‌های این واگن پیشرفته به شرح زیر است:

Z9 GT PHEV Pro – ۳۳۴,۸۰۰ یوان (۴۷,۵۰۰ دلار)
Z9 GT PHEV Max – ۳۶۴,۸۰۰ یوان (۵۱,۷۰۰ دلار)
Z9 GT PHEV Ultra – ۴۱۴,۸۰۰ یوان (۵۸,۸۰۰ دلار)
Z9 GT PHEV Max LFE – ۳۶۴,۸۰۰ یوان (۵۱,۷۰۰ دلار)
Z9 GT PHEV Ultra LFE – ۴۱۴,۸۰۰ یوان (۵۸,۸۰۰ دلار)
Z9 GT EV – ۳۵۴,۸۰۰ یوان (۵۰,۳۰۰ دلار)
Z9 GT EV – ۳۸۴,۸۰۰ یوان (۵۴,۵۵۰ دلار)

این خودرو به عنوان خودروی آغازین برند Denza وارد اروپا خواهد شد و به عنوان رقیب مستقیم سه برند آلمانی BMW، Audi و Mercedes معرفی خواهد شد.

نوشته Denza Z9 GT چینی زشت در راه اروپا اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.