سامسونگ خبر عرضه قابلیت‌های Galaxy AI برای پرچمداران قدیمی‌تر خود را تائید کرد

سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 خود از مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این ویژگی‌ها نویدبخش خلق تجربه کاربری بهتری بوده و اگرچه به‌صورت انحصاری در گوشی‌های جدید گلکسی ارائه شده‌اند؛ اما اکنون سامسونگ حامل خبرهای خوشایندی برای دارندگان پرچمداران قدیمی‌تر این شرکت است.

پاتریک کومت؛ رئیس واحد تجربه مشتریان شرکت سامسونگ طی مصاحبه‌ای با وبسایت TechRadar تائید کرد که دستگاه‌های پرچمدار منتخب سال 2023 کمپانی، ویژگی‌های جدید Galaxy AI را دریافت می‌کنند.

فهرست دستگاه‌های واجد شرایط شامل سری گلکسی S23، گلکسی S23 FE، گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی تب S9 است. با انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1 در 6 ماهه نخست سال 2024 این دستگاه‌ها از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد. در این میان دستگاه‌های سال 2022 سامسونگ از جمله سری گلکسی S22 یک استثناء شگفت‌انگیز به‌شمار می‌روند.

سری گلکسی S22 اگرچه واجد شرایط دریافت آپدیت One UI 6.1 است؛ اما سامسونگ در رابطه با دلیل این حذف سخت‌گیرانه توضیحاتی را ارائه نموده است. آقای کومت در پاسخ به پرسشی حول این موضوع اعلام کرد که سامسونگ در حال محدودسازی عرضه اولیه امکانات هوش مصنوعی به آخرین نسل از دستگاه‌های تولیدی خود است.

این موضوع موجب سردرگمی کاربران سری گلکسی S22 شده است. در چنین شرایطی آنها درباره امکان بهره‌برداری کامل از پتانسیل گوشی‌های هوشمند خود دچار تردید هستند. نکته دیگری که به این سردرگمی دامن می‌زند این است که گلکسی S23 FE همانند دستگاه‌های گلکسی S22 عرضه شده در برخی مناطق جهان از تراشه اگزینوس 2200 استفاده می‌کند.

اگرچه کاربران سری گلکسی S22 احتمالا در نهایت به قابلیت‌های Galaxy AI دسترسی پیدا خواهند کرد؛ اما در این خصوص سامسونگ به هیچ جدول زمانی مشخص و تضمین شده‌ای اشاره نکرده است.

در ادامه به مرور برخی ویژگی‌های Galaxy AI که در آینده برای تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های گلکسی ارائه می‌شوند؛ می‌پردازیم:

  • ویژگی Circle to Search: کاربران با استفاده از انگشت خود می‌توانند دور یک سوژه یا متن بر روی صفحه دایره‌ای کشیده و به اطلاعات تکمیلی در رابطه با آن دست پیدا کنند.
  • ویژگی Live Translation: امکان ترجمه آنی محتوای گفتاری و نوشتاری را به‌صورت آنلاین و آفلاین فراهم نموده و در نتیجه کاربران می‌توانند با کاربران به زبان‌های مختلف گپ زده؛ علائم و منوهای خارج از کشور را درک نموده و اسناد را به‌صورت آنی ترجمه کنند.
  • ویژگی Chat Assistant: امکان ترجمه خودکار پیام‌ها هنگام چت و بدون جابه‌جایی میان زبان‌های مختلف را فراهم می‌کند.
  • ویژگی Note Assistant: امکان خلاصه‌سازی و سازماندهی یادداشت‌ها را فراهم نموده و مرور و یافتن محتوای مورد نیاز کاربر را تسهیل می‌کند.
  • ویژگی Voice Recording Assistant: کاربران از این طریق می‌توانند صداهای ضبط شده خود را به متن تبدیل نموده؛ رونوشت‌ها را دریافت کرده؛ موارد ضبط شده را ترجمه کرده و حتی نکات کلیدی را خلاصه کنند.

نوشته سامسونگ خبر عرضه قابلیت‌های Galaxy AI برای پرچمداران قدیمی‌تر خود را تائید کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.