نخستین ویدیو کالبدشکافی آیفون 16 پرو اپل منتشر شد

سری آیفون 16 اپل حدودا دو هفته قبل معرفی شد و عرضه جهانی آن نیز از روز گذشته کلید خورد. نخستین ویدیو آنباکس آیفون 16 پرو چند روز قبل در فضای مجازی منتشر شد و اکنون اولین ویدیو کالبدشکافی این گوشی هوشمند در دسترس عموم قرار گرفته است.

این ویدیو نحوه ورود به قسمت داخلی گوشی را نشان می‌دهد. این‌بار نیز همانند اکثر گوشی‌های هوشمند بایستی کار را از قسمت پشتی دستگاه آغاز کرد. مادربرد آیفون 16 پرو در مقایسه با نمونه موجود در آیفون 15 پرو از اندازه کوچک‌تر و طراحی جمع‌وجورتری برخوردار بوده و طراحی کلی آن کاملا متفاوت است.

فرآیند اتلاف گرما نیز بهبود یافته است؛ اما به‌دلیل وجود فضای تنگ‌تر، تعمیرات گوشی احتمالا دشوارتر شده است. مجموعه دوربین آیفون 16 پرو در مقایسه با مدل نسل قبلی از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است. این موضوع از به‌کارگیری دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی ناشی می‌شود.

باتری 3582 میلی‌آمپرساعتی آیفون 16 پرو نسبت به نمونه 3274 میلی‌آمپرساعتی موجود در آیفون 15 پرو 9.4 درصد بزرگ‌تر است. همچنین برخلاف آیفون 15 پرو این‌بار باتری درون یک کیس فولادی قرار گرفته است. این پدیده احتمالا به دفع بهتر گرما کمک خواهد کرد.

بدنه داخلی گوشی از جنس آلومینیوم و گرافیت ساخته شده است. به گفته اپل شاسی جدید عملکرد حرارتی را 5 برابر بهبود می‌دهد. دکمه Camera Control قابل جداسازی نیست؛ چرا که با استفاده از لیزر در جای خود جوش داده شده است. کابل فلکس پورت شارژ از میکروفون جدا شده است؛ در نتیجه از این منظر، قابلیت تعمیرپذیری بهبود یافته است.

نوشته نخستین ویدیو کالبدشکافی آیفون 16 پرو اپل منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.