ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 16 اپل فاش شد

اپل به افشای ظرفیت باتری گوشی‌های آیفون خود هیچ علاقه‌ای ندارد. بنابراین کاربران برای اطلاع از ظرفیت باتری آیفون‌های خود بایستی به منابع دیگر نظیر گواهینامه‌های سازمان‌های نظارتی و کالبدشکافی‌ها استناد نمایند.

این موضوع در خصوص سری جدید آیفون 16 که اخیرا معرفی شده نیز صدق می‌کند؛ اما اکنون آژانس رگولاتوری برزیلی Anatel بالاخره ظرفیت دقیق باتری‌های به‌کارگیری شده در گوشی‌های خانواده آیفون 16 را فاش کرده است.

بر این اساس آیفون 16 مجهز به یک باتری 3561 میلی‌آمپرساعتی است. بدین‌ترتیب ظرفیت باتری در مقایسه با مدل نسل قبلی 6.3 درصد افزایش یافته است. آیفون 16 پلاس مجهز به باتری 4674 میلی‌آمپرساعتی است. ظرفیت این باتری در مقایسه با مدل نسل قبلی 6.6 درصد بیش‌تر شده است.

ظرفیت باتری آیفون 16 پرو با رشد 9.4 درصدی نسبت به مدل نسل قبلی به 3582 میلی‌آمپرساعت رسیده است. ظرفیت باتری آیفون 16 پرو مکس نسبت به آیفون 15 پرو مکس 5.5 درصد افزایش یافته و به 4685 میلی‌آمپرساعت رسیده است. بنابراین بی‌تردید ظرفیت باتری تمامی مدل‌های آیفون‌ در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی آنها افزایش یافته است؛ اما در این میان برنده قطعی، آیفون 16 پرو است.

البته این موضوع بدان معنا نیست که سایر مدل‌های آیفون از شارژدهی باتری بسیار مناسبی برخوردار نیستند. آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به لطف استفاده از تراشه‌های A18 و A18 پرو و بهبودهای حرارتی در طراحی داخلی، علیرغم افزایش جزئی و متفاوت ظرفیت باتری از شارژدهی بسیار بهتری نسبت به نسل‌های پیشین برخوردار هستند.

علاوه بر این تمامی مدل‌های سری آیفون 16 از شارژ سریع‌تر 25 واتی MagSafe پشتیبانی می‌کنند. البته کاربران برای بهره‌مندی از این مزیت بایستی شارژرهای MagSafe جدید اپل را خریداری نمایند. بنابراین شارژر MagSafe بایستی به یک آداپتور شارژ 30 واتی متصل شود. همچنین دستگاه‌های جدید از شارژ حداکثر 45 واتی در بستر کابل USB-C پشتیبانی می‌کنند.

عرضه گوشی‌های آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در بازارهای جهانی از امروز آغاز شده است.

نوشته ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 16 اپل فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.