پیکاپ چینی مکسوس آماده رقابت در بازارهای جهانی!

SAIC در نمایشگاه خودروی IAA هانوفر آلمان از وانت جدید خود، مکسوس eTerron 9 رونمایی کرد. این برند قصد دارد تا پایان سال 2025، ده مدل جدید به خط تولید خود اضافه کند.
این مطلب را حتما بخوانید:

ال90 ایرانی بزودی در خیابان‌ها دیده خواهد شد

مکسوس

مکسوس eTerron 9 نسخه تولیدی کانسپت وانت GST است که در نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود. این مفهوم شامل یک پهپاد بزرگ در صندوق عقب خودرو و دوچرخه‌های کوهستانی در قسمت بار بود که سبک زندگی در فضای باز را به تصویر می‌کشید. جالب است که اکنون این پلتفرم به نام Interstellar GST شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که نمایشگاه هانوفر اولین بار است که این وانت به‌صورت عمومی در فرم تولیدی نمایش داده می‌شود. همچنین، نام eTerron 9 به نظر می‌رسد که برای صادرات به کار می‌رود.

مکسوسمکسوس eTerron 9 ادعا می‌شود که اولین وانت تمام برقی با اندازه متوسط تا بزرگ از برند چینی است که به صادرات می‌رسد. اندازه‌های این وانت طبق اطلاعات MIIT برای Interstellar X به ترتیب 5500 (5630) میلی‌متر طول، 2005 میلی‌متر عرض و 1860 (1874) میلی‌متر ارتفاع است، در حالی که فاصله محور آن 3300 میلی‌متر می‌باشد. این وانت با دو موتور، یکی با قدرت 138 کیلووات در محور جلو و دیگری با 216 کیلووات در محور عقب، تأمین نیرو می‌شود. نسخه تولیدی به نظر می‌رسد که فضای بزرگ صندوق جلو را حفظ کرده است، هرچند که به نظر می‌رسد پهپاد دیگر در آن وجود ندارد.
مکسوس

فروش کل صادرات وانت‌های SAIC تحت برند Maxus به بیش از 180,000 واحد رسیده است، که فروش در اروپا، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا بیش از 90% از کل فروش را تشکیل می‌دهد. شیه جیایوه، معاون مدیرعامل SAIC Maxus، در کنفرانس خبری در هانوفر اعلام کرد که این برند در سال 2025 با ده مدل جدید در اروپا خط تولید خود را گسترش خواهد داد. ادعا شده که Maxus 58% از کل فروش وسایل نقلیه برقی SAIC در اروپا را به خود اختصاص داده است، هرچند که مشخص نیست این آمار به‌صورت تجمعی است یا مربوط به سال 2024.

مکسوس ریشه در گروه تجاری سابق بریتانیایی LDV دارد. SAIC در سال 2010 باقی‌مانده‌های این شرکت را خریداری کرد و اولین وانت Maxus را در سال 2011 به بازار عرضه کرد. شایان ذکر است که Maxus در زیرمجموعه LDV یک نام محصول بود و اینک به نام برند تبدیل شده است. در برخی بازارها، به‌ویژه در بریتانیا، ایرلند و استرالیا، این برند هنوز تحت نام LDV به فروش می‌رسد، در حالی که در چین و بیشتر بازارهای دیگر، از نام Maxus استفاده می‌شود.

نوشته پیکاپ چینی مکسوس آماده رقابت در بازارهای جهانی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.