تولید انبوه سری شیائومی 15 در ماه سپتامبر امسال آغاز خواهد شد

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo مدعی شده که کمپانی شیائومی سرگرم تست یک گوشی هوشمند جدید با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 است. این تراشه جدید توسط کمپانی کوالکام توسعه یافته و احتمالا در سری جدید شیائومی 15 به‌کارگیری خواهد شد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 معماری کاملا اختصاصی کوالکام را به معرض نمایش گذاشته و بر اساس گزارش‌ها پیشرفت‌های عملکردی قابل‌توجهی را به ارمغان خواهد آورد. به گفته فرد افشاگر بر اساس برخی شواهد انتظار می‌رود که تولید انبوه سری شیائومی 15 در ماه سپتامبر آغاز شود.

کمپانی شیائومی به‌طور معمول گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را در اواخر 3 ماهه چهارم سال میلادی در کشور چین معرفی می‌کند. این پدیده نشان می‌دهد که سری شیائومی 15 احتمالا در ماه نوامبر یا دسامبر امسال به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام احتمالا زودتر از موعد زمانی معمول عرضه می‌شود؛ بنابراین عرضه پیش از موعد سری شیائومی 15 نیز امری محتمل به‌نظر می‌رسد.

پیش از این اعلام شد که شیائومی 15 همانند مدل‌های شیائومی 14 و شیائومی 13 از نمایشگری با طول قطر 6.36 اینچ استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر شیائومی 15 پرو مجهز به نمایشگری با انحنای جزئی، رزولوشن 2K و حواشی باریک 0.6 میلی‌متری خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که حواشی اطراف نمایشگر شیائومی 14 پرو از ضخامت 0.9 میلی‌متری برخوردار هستند.

این نمایشگر از حداکثر روشنایی 1400 نیتی برخوردار بوده و به لطف وجود فناوری LTPO از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند؛ پدیده‌ای که به صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری کمک کرده و به‌طور بالقوه طول عمر آن را بین 15 تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

در حال حاضر سایر ویژگی‌های پرچمداران آینده شیائومی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. با این‌حال بررسی مشخصات فنی سری شیائومی 14 احتمالا به پیش‌بینی ویژگی‌های مورد انتظار برای پرچمداران جدید کمپانی کمک خواهد کرد.

مدل استاندارد شیائومی 14 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام، حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 است. این گوشی از یک نمایشگر 6.36 اینچی اولد با رزولوشن 1.5K، نرخ نوسازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 3000 نیتی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 4610 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 90 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی دریافت می‌کند. همچنین از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌شود.

پیکره‌بندی دوربین پشتی شیائومی 14 از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز لایکا، دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو شناور 50 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 75 میلی‌متری تشکیل شده است.

از سوی دیگر شیائومی 14 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، باتری 4880 میلی‌آمپرساعتی و نمایشگر آمولد 6.73 اینچی با رزولوشن 2K (معادل 3200×1440 پیکسل) است. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ 120 واتی در بستر سیم، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای سنسور سفارشی Sony LYT-900 بوده و به منظور تصویربرداری پیشرفته از دیافراگم متغیر 1024 سطحی بهره می‌گیرد.

نوشته تولید انبوه سری شیائومی 15 در ماه سپتامبر امسال آغاز خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.