بازگشت موقت ایکس به برزیل؛ دور زدن فیلترها با کمک Cloudflare

در اتفاقی غافلگیرکننده، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) که به دستور دادگاه عالی برزیل مسدود شده بود، به‌صورت موقت و برای برخی کاربران در این کشور در دسترس قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داد که دولت برزیل همچنان بر تصمیم خود مبنی بر مسدود کردن ایکس پافشاری می‌کند. کارشناسان علت اصلی این بازگشت موقت را استفاده ایکس از سرویس DNS Cloudflare می‌دانند که به این شبکه اجتماعی کمک کرده تا از محدودیت‌های دولتی عبور کند.

سخنگوی ایکس در این باره اعلام کرد که بازگشت موقتی این پلتفرم در برزیل، نتیجه‌ی یک تغییر فنی بوده و کاملاً اتفاقی است. این شرکت در تلاش است تا با دولت برزیل همکاری کرده و به صورت قانونی به کاربران برزیلی خدمات ارائه دهد.

همانطور که پیش‌تر گزارش شده بود، قاضی دیوان عالی برزیل به دلیل اختلافاتی که با ایلان ماسک، مالک ایکس، داشت، دستور مسدود کردن این شبکه اجتماعی را صادر کرد. این اختلافات همچنین بر فعالیت‌های استارلینک، شرکت فضایی ایلان ماسک در برزیل، نیز تأثیر گذاشت.

با وجود بازگشت موقت، انتظار می‌رود که ایکس به‌زودی مجدداً در برزیل مسدود شود. نهادهای نظارتی برزیلی نیز اعلام کرده‌اند که برای کاربران استفاده‌کننده از VPN جهت دسترسی به ایکس، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته‌اند.

آینده‌ی ایکس در برزیل همچنان نامشخص است. این شبکه اجتماعی باید راهی برای رفع اختلافات با دولت برزیل پیدا کند تا بتواند به صورت قانونی به کاربران این کشور خدمات ارائه دهد.

نوشته بازگشت موقت ایکس به برزیل؛ دور زدن فیلترها با کمک Cloudflare اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.