شیائومی روی توسعه یک گوشی جدید با مکانیسم تاشو سه‌گانه کار می‌کند

شیائومی در سال 2019 پتنت طراحی تاشو سه‌گانه را به ثبت رساند. با این‌حال پتنت مذکور تا این لحظه به یک محصول واقعی تبدیل نشده است. از طرفی یک پتنت دیگر نشان‌دهنده طراحی معقول‌‌تری بود؛ اما در عین‌حال برای تا شدن به دو جهت مختلف به بخش‌های چالش‌ برانگیزی احتیاج داشت.

چند ماه قبل شایعه شد که کمپانی شیائومی در جریان برگزاری نمایشگاه MWC در فوریه سال 2025 یک گوشی تاشو با مکانیسم سه‌گانه یا حداقل نمونه اولیه چنین دستگاهی را به معرض نمایش خواهد گذاشت. اکنون پتنت منتشر شده توسط اداره ملی ثبت مالکیت معنوی چین نشان‌دهنده ظاهر احتمالی چنین دستگاهی است.

این پتنت در دسامبر سال 2022 ثبت شده و از آن زمان تا به امروز مخفی نگه داشته شده است. این طراحی در مقایسه با نمونه پیشین بسیار معقول‌‌تر به‌نظر رسیده و از همان طرح اولیه هواوی میت XT Ultimate پیروی می‌کند. چنین دستگاهی مجهز به تنها یک نمایشگر خواهد بود. این نمایشگر می‌تواند به‌طور کامل قابل دسترس بوده یا با قرارگیری در وضعیت تا شده تنها یک سوم فضای آن قابل مشاهده باشد.

اندازه ماژول جزیره‌ای دوربین در مقایسه با هواوی میت XT بسیار کوچک‌تر است؛ اما این موضوع احتمالا تنها از یک ذهنیت در خصوص پتنت ناشی می‌شود. بخش‌های منفرد در یک دستگاه تاشو سه‌گانه بایستی بسیار نازک باشند تا ضخامت دستگاه در وضعیت تا شده در حد معقولی باقی بماند. این موضوع موجب می‌شود تا لنزهای دوربین از ماژول جزیره‌ای پشتی بیرون بزنند.

بر اساس شایعات منتشر شده طی ماه آگوست، این دستگاه تاشو سه‌گانه عضوی از سری شیائومی میکس خواهد بود. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی یک مدل جدید میکس فولد به‌شمار رفته یا عضوی از یک سری مجزا قلمداد خواهد شد.

پتنت شیائومی برای یک گوشی تاشو سه‌گانه

اگرچه هواوی نخستین گوشی تاشو جهان با مکانیسم سه‌گانه را معرفی کرد؛ اما چندین شرکت دیگر از جمله شیائومی و سامسونگ نیز روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کنند. سامسونگ پیش‌تر در سال 2022 طرح مفهومی Flex G را به معرض نمایش گذاشت. این دستگاه با دو نوبت تا شدن به سمت داخل، طرحی شبیه به حرف G را ایجاد می‌کرد.

همچنین وبلاگ سامسونگ دیسپلی پیش‌تر در سال 2020 نگرش‌هایی را در خصوص طرح‌های تاشو سه‌گانه و رول شونده به اشتراک گذاشت. بایستی توجه داشت که این طرح‌ها تنها یک سال پس از عرضه نخستین نسل گلکسی فولد ارائه شدند. از سوی دیگر شرکت TCL در سال 2020 طرح مفهومی نمایشگر تاشو سه‌گانه را ثبت کرد.

یک سال بعد، پتنت مایکروسافت برای سرفیس فون با مکانیسم تاشو سه‌گانه منتشر شد. همچنین امسال شاهد عرضه طرح‌های مفهومی سه‌گانه از سوی برندهای اوپو و تکنو بودیم. بنابراین انتظار می‌رود که در سال 2025 شاهد وقوع تحولی انفجاری در زمینه دستگاه‌های تاشو سه‌گانه باشیم.

نوشته شیائومی روی توسعه یک گوشی جدید با مکانیسم تاشو سه‌گانه کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.