هدست HTC Vive Focus Vision با قیمت 1000 دلار رسماً معرفی شد

برند HTC امروز از نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود با نام Vive Focus Vision رونمایی کرده است که با قیمت 999 دلار به‌فروش می‌رسد. این مدل ارتقایافته براساس همان پلتفرم هدست Vive Focus 3 ساخته شده است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند ردیابی داخلی چشم، دوربین‌های رنگی استریو 16 مگاپیکسلی برای واقعیت ترکیبی و تنظیم خودکار IPD را اضافه می‌کند. به‌همراه کیت پخش سیمی 149 دلاری DisplayPort، گیمرها همچنین می‌توانند Focus Vision را برای تجربه‌های VR فشرده‌تر به رایانه‌های شخصی خود متصل کنند.

هدست HTC Vive Focus Vision

با قضاوت فقط از روی قیمت و ویژگی‌ها، Focus Vision تفاوت زیادی با دیگر هدست‌های سری HTC Vive دارد که البته قابل انتظار است. درحالی‌که متا ده‌ها میلیارد دلار برای ارزان‌تر و در دسترس‌تر ساختن هدست‌های Quest خود صرف کرده است، بدون نیاز به نگرانی در مورد سودآوری، HTC Vive به سمت ساخت هدست‌های گران‌تر و مناسب‌تر برای کارهای تجاری و دولتی متمایل شده است. به‌عنوان‌مثال، هدست Focus 3 به ایستگاه فضایی بین‌المللی راه یافت تا به فضانوردان در ورزش و آرامش کمک کند.

هدست HTC Vive Focus Vision

هدست HTC Vive Focus Vision

درحالی‌که Vive XR Elite تقریباً شبیه یک عینک بزرگ به‌نظر می‌رسید، Focus Vision تفاوت چندانی با Focus 3 ندارد. این گجت به‌وضوح یک هدست واقعیت مجازی استاندارد است، البته یک پله بالاتر از Meta Quest 3، دستگاهی عمدتاً ساخته‌شده از پلاستیک ارزان‌تر و سایر مواد درجه پایین، قرار می‌گیرد. بالشتک‌های زیادی در امتداد هدست جلو و بند سر عقب هدست جدید اچ‌تی‌سی وجود دارد و فضای کافی برای قرار دادن عینک‌های بزرگ نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

Vive Focus Vision دارای صفحه‌نمایش LCD 5K است که وضوح 2.5K در هر چشم، رفرش‌ریت 90 هرتز و میدان دید گسترده 120 درجه را ارائه می‌دهد. HTC همچنین می‌گوید این هدست اواخر سال جاری با DisplayPort پشتیبانی 120 هرتزی را دریافت خواهد کرد. علاوه‌بر دو دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی که مانند چشمان انسان برای واقعیت ترکیبی بدون اعوجاج قرار گرفته‌اند، یک سنسور مادون‌قرمز برای ردیابی دست کاربران در نور کم، چهار دوربین ردیابی خارجی و حسگر عمق معمولی نیز وجود دارد.

بار دیگر، HTC یک باتری قابل تعویض را در بند پشتی هدست جای داده است، اما اکنون یک باتری کوچک داخلی نیز وجود دارد که 20 دقیقه شارژ اضافی در حالت آماده‌به‌کار ارائه می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید باتری را بدون خاموش کردن هدست خود تعویض کنید. این ویژگی به‌تنهایی می‌تواند برای سازمان‌هایی قانع‌کننده باشد که در آن کارکنان مجبورند ساعت‌های مدام از Focus Vision استفاده کنند. اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که این هدست می‌تواند تا دو ساعت استفاده مداوم دوام بیاورد.

با Vive Focus Vision، اچ‌تی‌سی همچنین درحال ساخت بازی‌های سطح بالای واقعیت مجازی است. درحالی‌که هدست‌های Meta’s Quest می‌توانند به‌صورت بی‌سیم و با کابل‌های USB-C به رایانه‌های شخصی بازی متصل شوند، اساساً یک فید ویدیوی فشرده از تجربیات VR را از آن سیستم ارائه می‌دهند. بااین‌حال، کیت DisplayPort Focus Vision بیشتر شبیه یک هدست واقعیت مجازی رایانه شخصی است که به شما امکان اتصال مستقیم به کارت گرافیک رایانه را می‌دهد. بنابراین نباید هیچ‌یک از تأخیرها یا آثار فشرده‌سازی را که گه‌گاه با اتصال Meta Quest به PC مشاهده می‌کنید، با هدست Focus Vision ببینید.

همان‌طور که انتظار داشتیم، فوکوس ویژن بسیار شبیه به فوکوس 3 است. تنظیم کردن آن آسان است، فضای کافی برای قرار دادن عینک وجود دارد و بالشتک جلو و عقب به آن کمک می‌کند تا به‌راحتی بر روی سر کاربران قرار بگیرد. به‌لطف باتری در عقب، هدست به‌خوبی روی سر احساس تعادل می‌کند. سایر هدست‌ها، حتی Vision Pro اپل، می‌توانند احساس سنگینی از جلو داشته باشند و به بینی و چشم‌های شما فشار وارد کنند.

هدست HTC Vive Focus Vision

هدست HTC Vive Focus Vision

وقتی صحبت از تجربه واقعی واقعیت مجازی به‌میان می‌آید، فوکوس ویژن همان چیزی است که از یک هدست گران‌قیمت HTC Vive انتظار داریم. صفحه‌نمایش 5K برای خواندن متن‌های کوچک به‌اندازه کافی شارپ است و میدان دید بزرگ آن باعث می‌شود تا در مکان‌های Nature Treks VR غوطه‌ور شوید.

هدست HTC Vive Focus Vision

هدست HTC Vive Focus Vision

Vive Focus Vision از امروز برای پیش‌سفارش با قیمت 999 دلار تا 30 سپتامبر در دسترس است. HTC همچنین کیت DisplayPort را به‌صورت رایگان برای کاربران اولیه عرضه خواهد کرد و همچنین سه بسته بازی برای انتخاب وجود دارد.

نظر شما درباره هدست HTC Vive Focus Vision چیست؟

نوشته هدست HTC Vive Focus Vision با قیمت 1000 دلار رسماً معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.