خودروهای ایرانی چقدر گران می‌شوند؟!

به نظر می‌رسد که افزایش قیمت خودروهای ایرانی در کارخانه به زودی به واقعیتی تلخ برای خریداران تبدیل شود. با تایید محمدرضا عارف بر گزارشی درباره اصلاح قیمت خودرو، این نگرانی‌ها بیشتر شده است. از اسفند ۱۴۰۱ تا کنون، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا ثابت مانده و این موضوع احتمال افزایش قیمت‌های جدید را تقویت می‌کند.

این افزایش قیمت خودروهای ایرانی نه‌تنها جدید نیست، بلکه در ماه‌های پایانی دولت سیزدهم نیز به دولت بعدی واگذار شده بود. با آغاز به کار دولت جدید، شایعاتی درباره برگزاری جلسات میان مدیران خودروسازی و کمیسیون اقتصادی به گوش می‌رسد و حالا به نظر می‌رسد که همه چیز برای تایید نهایی آماده است. خریدارانی که به تازگی موفق به دریافت خودرو از طریق قرعه‌کشی ایران‌خودرو شده‌اند، حالا باید نگران افزایش قیمت‌ها در زمان تحویل باشند.

در طرح فروش عادی ایران‌خودرو، از ۳۶ هزار محصول، نزدیک به یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر برای خرید ثبت‌نام کردند، که این نشان‌دهنده شانس بسیار پایین خریداران برای دریافت خودرو است. همچنین، متقاضیان طرح پیش‌فروش نیز با این نگرانی مواجه هستند که ممکن است قیمت‌ها در زمان تحویل به شدت افزایش یابد.

به عنوان مثال، قیمت پژو ۲۰۷i در کارخانه ۴۵۸ میلیون تومان است و خریداران باید تا موعد تحویل تمام مبلغ را واریز کنند. با توجه به احتمال افزایش قیمت، این نگرانی برای متقاضیان دوچندان شده است.

در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۶۰ هزار محصول عرضه شد که در برابر یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ نفر متقاضی، شانس برنده شدن مادران به شدت کاهش یافته است. اگر افزایش قیمت خودرو به صورت ۱۸ درصدی رخ دهد، قیمت‌ها به شدت افزایش خواهد یافت و خریداران باید برای پرداخت‌های اضافی آماده باشند.

این وضعیت نه‌تنها برای خریداران خودروهای داخلی نگران‌کننده است، بلکه می‌تواند بر خریداران خودروهای برقی و محصولات سایپا و دیگر شرکت‌های مونتاژکار نیز تاثیر بگذارد. با توجه به این شرایط، خریداران باید با دقت اخبار را دنبال کنند و خود را برای تغییرات احتمالی آماده کنند.

نوشته خودروهای ایرانی چقدر گران می‌شوند؟! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.