گوشی سامسونگ گلکسی F05 با تراشه هلیو G85 رسما معرفی شد

چند روز قبل شاخه هندی سامسونگ از گوشی هوشمند گلکسی M05 رونمایی کرد. این دستگاه اساسا مدل ری‌برند شده گلکسی A05 به‌شمار می‌رود. اکنون برند کره‌ای از گوشی دیگری با نام گلکسی F05 رونمایی کرده است. این دستگاه اگرچه از ظاهر متفاوتی برخوردار است؛ اما این موضوع در خصوص مشخصات داخلی صدق نمی‌کند.

الگوی چرمی روی پنل پشتی این گوشی یکی از دلایل شهرت آن محسوب می‌شود. در حال حاضر گلکسی F05 با تنها یک گزینه رنگی آبی (Twilight Blue) قابل دسترس است. دوربین اصلی روی پنل پشتی گوشی از سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با حداکثر سرعت 60 فریم برثانیه است. در کنار دوربین اصلی از یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز استفاده شده است.

دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی نیز از پیکره‌بندی مشابه با گوشی‌های گلکسی A05 و گلکسی M05 برخوردار است. پنل جلویی گوشی توسط یک نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس (1600×720 پیکسل) و نرخ نوسازی 60 هرتزی اشغال شده است. گلکسی F05 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 14 روانه بازار شده و به گفته سامسونگ 2 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد.

گلکسی F05 همانند دو برادر دیگر خود از تراشه قدیمی هلیو G85 ساخت شرکت مدیاتک بهره می‌گیرد. این دستگاه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. به لطف وجود ویژگی رم مجازی، افزایش 2 برابری ظرفیت رم گوشی امکان‌پذیر خواهد بود. بعلاوه وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی را فراهم می‌کند. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز قابل دسترس خواهد بود؛ مشخصه‌ای که در تصویر زیر نیز به وضوح قابل رویت است.

این گوشی هوشمند دارای باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بوده و از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال تهیه آداپتور شارژ بر عهده خریداران خواهد بود؛ چرا که گوشی تنها به‌همراه کابل USB-C به USB-C و ابزار مخصوص خروج سیم‌کارت عرضه می‌شود. پورت USB-C از نوع ورژن 2 بوده و امکانات ارتباطی جانبی شامل وای‌فای 5ac و بلوتوث 5.3 هستند.

گلکسی F05 فاقد درگاه مادون قرمز و تراشه NFC است؛ اما رادیو FM با گزینه ضبط صدا در دسترس کاربران خواهد بود. این گوشی هوشمند تنها از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. فروش گلکسی F05 از روز 20 سپتامبر (30 شهریور ماه) آغاز خواهد شد. این دستگاه از طریق مراکز خرده فروشی، وبسایت Samsung.com و فروشگاه Flipkart قابل سفارش است. قیمت خرده فروشی پیشنهادی برای این محصول برابر با 10 هزار روپیه است؛ اما پس از اعمال تخفیف با قیمت‌گذاری پایه 8000 روپیه‌ای در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

نوشته گوشی سامسونگ گلکسی F05 با تراشه هلیو G85 رسما معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.