چگونه تم داینامیک لاک اسکرین را در اندروید برداریم؟

ما در این مطلب به سراغ ترفندهایی برای غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در گوشی‌های اندرویدی رفتیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه این کار را به راحتی انجام دهید. گوشی‌های اندرویدی معمولا به قابلیت‌های زیادی مجهز شدند و کاربران نیز از ویژگی‌های فراوان آنها برای سفارشی سازی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

شخصی‌سازی بیشتر محیط کاربری جذاب‌تری را برای فرد فراهم می‌کند و باعث می‌شود که در هنگام کار با گوشی احساس بهتری را تجربه کنید. برای مثال شما می‌توانید پس زمینه دستگاه را تغییر داده و یا ظاهر آیکون‌ها را نیز عوض کنید. همچنین می‌توانید از چندین تم سه بعدی و چهار بعدی استفاده کرده تا سفارشی‌سازی بیشتری را تجربه کنید.

برای همین است که کاربران اندرویدی می‌توانند تم لاک اسکرین را تغییر دهند و به جای تم‌های معمولی از تم داینامیک استفاده کنند. تم‌های داینامیک معمولاً زیبایی بیشتری را برای دستگاه فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند که در هنگام کار با گوشی احساس خستگی کمتری کنید و سرگرم شوید.

ولی اگر یک کاربر اندرویدی هستید و مایل هستید که تم داینامیک لاک اسکرین را بردارید بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که ما ترفندهای متعددی را برای غیر فعال کردن لاک اسکرین داینامیک در اندروید ارائه کردیم. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تم داینامیک لاک اسکرین چیست؟

تم داینامیک لاک اسکرین که به قابلیت صفحه قفل پویا نیز معروف است، یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند است و همیشه طرفداران بسیاری داشته است. مخصوصا اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید تصاویر زمینه تکراری را تحمل کنید و به دنبال تنوع و یافتن تصاویر جدید برای تصاویر زمینه یا صفحه قفل گوشی هوشمند خود می‌گردید! این نوع از تصاویر زمینه معمولا تا مدت زمان خاصی فعال هستند و پس از گذشت مدتی نیز به صورت خودکار تغییر می‌کنند.

اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی به این قابلیت مجهز شده‌اند و به راحتی می‌توانید با استفاده از مراحلی که در ادامه برایتان ارائه می‌کنیم نسبت به فعال کردن این ویژگی اقدام کنید.

فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید

برای فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین یا صفحه قفل پویا در اندروید باید از مراحلی که در ادامه برایتان ارائه می‌کنیم، به انجام این کار اقدام کنید. البته امکان دارد در برخی از دستگاه‌ها این قابلیت وجود نداشته باشد. برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

  1. در ابتدا وارد تنظیمات دستگاه اندرویدی خود شوید.
  2. حالا از بین گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید، روی Wallpaper ضربه بزنید. سپس به مرحله بعدی بروید.
  3. در نهایت در این بخش روی گزینه Wallpaper services کلیک کنید و در صفحه جدید Dynamic Lock screen را انتخاب کنید.
  4. سپس روی آیکون چرخ دنده بزنید.
  5. پس از ورود به تنظیمات، گزینه Auto update را روی حالت فعال قرار دهید.
  6. شما همچنین می‌توانید گزینه Download using mobile data را هم روشن کنید تا تصاویر زمینه جدید علاوه بر فعال شدن با وای فای، به وسیله اینترنت سیمکارت نیز فعال شوند. در غیر این صورت، تنها تصاویر در صورتی تغییر می‌کنند که به وای فای متصل باشید. به همین آسانی!

حالا مراحل را به آسانی به پایان رسانده‌اید و تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید فعال شده است. حالا از تصاویر پس زمینه داینامیک گوشی لذت ببرید و تنوع را تجربه کنید! البته به یاد داشته باشید که هر تصویر محدودیت زمانی خواهد داشت، یعنی تا زمان خاصی باقی می‌ماند.

اما اگر بخواهید پس از گذشت چند روز ویژگی تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید را غیرفعال کنید چه باید کنید؟ اصلا نگران نباشید چرا که ما در ادامه نحوه انجام این کار را در انواع گوشی‌های اندرویدی از جمله ریلمی، شیائومی، ردمی، سامسونگ، پوکو و… برای شما ارائه کرده‌ایم، برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید

غیر فعال کردن Glance در گوشی‌های ریلمی

این روش برای دستگاه‌هایی مانند اوپو و وان پلاس که از ColorOS پشتیبانی می‌کنند، کاربردی خواهد بود. برای انجام این کار می‌توانید از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و سپس به پایین اسکرول کرده و روی Apps ضربه بزنید و در نهایت گزینه App management را انتخاب کنید. حالا به گام بعدی بروید.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • چگونه در حالت ناشناس در اندروید اسکرین شات بگیریم؟ + معرفی چند ترفند
  • چرا جیمیل در اندروید و آیفون وصل نمی‌شود؟ + معرفی چند راهکار برای حل این مشکل

مرحله 2: در اینجا روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و پس از آن گزینه Show system را انتخاب کنید سپس گزینه Glance را در بخش سرچ بنویسید و در نهایت روی Glance for realme و Disable ضربه بزنید و آن را غیر فعال کنید.

توجه داشته باشید که دستگاه‌های اوپو گزینه Glance for realme را نخواهند داشت. ولی از آنجایی که تمام این دستگاه‌ها به ColorOS مجهز شده‌اند در نتیجه می‌توانید با تایپ کردن Glance آن را به راحتی بیابید و نسبت به غیر فعال کردن Glance در گوشی‌ اوپو اقدام کنید.

غیر فعال کردن Glance در گوشی‌های شیائومی

شما می‌توانید برای غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در گوشی‌های شیائومی از روشی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم استفاده کنید. MIUI سیستم عامل گوشی‌های شیائومی است و توسعه‌دهندگان آن نیز همیشه سعی کرده‌اند تا با استفاده از ویژگی‌های جدید باگ‌های مختلف سیستم را برطرف کرده و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را برای افراد و کاربران دستگاه‌های شیائومی فراهم کنند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به بازگشایی قفل صفحه، استفاده از تم‌های جذاب، تغییر آیکون‌ها و تم داینامیک اشاره کنیم؛ تمامی این موارد باعث می‌شوند که تجربه کاربری دلنشین‌تری در اختیار داشته باشید. اما در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به غیر فعال کردن Glance در گوشی‌های شیائومی، ردمی، پوکو و یا هر دستگاهی که به MIUI مجهز شده باشد بپردازید، برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در گوشی خود باز کنید و به پایین اسکرول کرده تا گزینه Lock screen را ببینید پس از آن روی این گزینه ضربه بزنید و در نهایت گزینه Glance for Mi را انتخاب کنید. سپس به گام بعدی مراجعه کنید.

مرحله 2: در این بخش باید روی دکمه روشن کنار این گزینه ضربه بزنید تا این قابلیت غیرفعال شود.

غیر فعال کردن Glance در گوشی‌های سامسونگ گلکسی

همانطور که در بخش بالا به شما یاد دادیم که چگونه تم داینامیک لاک اسکرین را در گوشی‌های شیائومی، ردمی، اوپو، ریلمی و وان پلاس حذف کنید حالا نیز قصد داریم نحوه انجام این کار را برای کاربران سامسونگ گلکسی ارائه کنیم، انجام این کار ساده است و به راحتی می‌توانید با استفاده از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم آن را انجام دهید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی سامسونگ گلکسی خود شوید و به پایین اسکرول کنید تا جایی که گزینه Wallpaper and style را ببینید. سپس روی این گزینه ضربه بزنید و پس از آن گزینه Change wallpapers را انتخاب کنید.

مرحله 2: در اینجا باید گزینه Wallpaper services را انتخاب کرده و در نهایت روی None ضربه بزنید. در ادامه نحوه به غیر فعال کردن پوستر لاک اسکرین در گوشی‌های ویوو و iQOO پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

غیر فعال کردن پوستر لاک اسکرین در گوشی‌های ویوو و iQOO

مرحله 1: برای انجام این کار در ابتدا باید وارد برنامه تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به دنبال گزینه Lock screen and wallpaper بگردید سپس آن را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Lock screen settings را انتخاب کنید.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • چرا Developer Options در اندروید ظاهر نمی‌شود؟ + معرفی ۵ راهکار برای حل آن
  • معرفی چند راهکار برای حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در برنامه جیمیل گوشی‌های اندرویدی

مرحله 2: در اینجا روی Lockscreen Poster بزنید و در نهایت دکمه کنار Lockscreen Poster wallpaper را غیر فعال کنید. به همین راحتی توانستید به غیر فعال کردن پوستر لاک اسکرین در گوشی‌های ویوو و iQOO بپردازید. در ادامه چند نمونه از سوالات متداولی که ممکن است در هنگام انجام این کار با آنها مواجه شوید را برایتان ارائه کردیم.

سوالات متداول درباره غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید

آیا می‌توانیم برای همیشه Glance را در گوشی‌های اندرویدی غیرفعال کنیم؟

بله شما می‌توانید برای همیشه ویژگی Glance را در گوشی‌ اندرویدی خود غیرفعال کنید. اگرچه برای انجام این کار به کامپیوتر نیاز خواهید داشت.

چگونه مشکل فعال شدن Glance را پس از هر بار ریبوت دستگاه حل کنیم؟

تنها راه حل برای این مشکل این است که به طور کامل برنامه Glance را از گوشی اندرویدی خود پاک کنید متأسفانه اگر یک دستگاه سامسونگ یا ویوو در اختیار داشته باشید نمی‌توانید به هیچ وجه این مشکل را رفع کنید بنابراین پس از هر بار ریبوت کردن دستگاه باید Glance یا Dynamic wallpaper را غیرفعال کنید.

آیا می‌توان با فعال بودن ویژگی Glance تبلیغات را غیر فعال کرد؟

خیر اینطور نیست، شما نمی‌توانید تبلیغات لاک اسکرین که مربوط به Glance هستند را غیر فعال کنید. پس اگر می‌خواهید که به سفارشی‌سازی ویژگی‌های لاک اسکرین Glance اقدام کنید باید تبلیغات و سایر مواردی که روی دستگاه ظاهر می‌شوند را نیز تحمل کنید.

سخن پایانی

ما سعی کرده‌ایم در این مطلب نحوه غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید را به شما آموزش دهیم. کاربران اندرویدی می‌توانند تم لاک اسکرین را تغییر دهند و به جای تم‌های معمولی از تم داینامیک استفاده کنند. تم‌های داینامیک معمولاً زیبایی بیشتری را برای دستگاه فراهم می‌کنند.

این تم‌ها موجب می‌شوند که در هنگام کار با گوشی احساس خستگی کمتری کنید و با فضای سرگرم‌کننده‌تری روبرو باشید. شخصی‌سازی بیشتر محیط کاربری جذاب‌تری را برای فرد فراهم می‌کند اما شاید بخواهید به دلایلی آن را غیرفعال کنید. شما می‌توانید تم داینامیک لاک اسکرین را در گوشی‌های شیائومی، ردمی، اوپو، ریلمی و وان پلاس حذف کنید.

همچنین نحوه انجام این کار در گوشی سامسونگ را نیز ارائه کردیم. شما می‌توانید برای همیشه ویژگی Glance را در گوشی‌ اندرویدی خود غیرفعال کنید. با فعال بودن ویژگی‌های لاک اسکرین Glance تبلیغات و سایر موارد نیز روی دستگاه ظاهر می‌شوند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به غیر فعال کردن تم داینامیک لاک اسکرین در اندروید اقدام کنید. لطفا اگر تجربه استفاده از داینامیک لاک اسکرین در اندروید را داشته‌اید و موفق شدید که آن را غیرفعال کنید نظر خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نوشته چگونه تم داینامیک لاک اسکرین را در اندروید برداریم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.