نخستین تراشه‌های 2 نانومتری اپل در سال 2025 عرضه خواهند شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل در سال آینده میلادی و همزمان با معرفی سری آیفون 17 از نخستین تراشه‌های 2 نانومتری خود رونمایی خواهد کرد. آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که این تراشه‌ها احتمالا توسط کمپانی TSMC تولید می‌شوند. اما در این میان، شرکت تایوانی سازنده تراشه نیز با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه است.

غول کوپرتینویی تمام ظرفیت تولید تراشه‌های 2 نانومتری TSMC را برای خود رزرو نموده است؛ اما بازدهی پایین فناوری فرآیندی جدید موجب خواهد شد تا تراشه‌های 2 نانومتری تنها در گوشی‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس به‌کارگیری شوند.

با توجه به گزارش‌های مخابره شده از کشور تایوان، کمپانی سازنده تراشه، دمو محصول جدید را به معرض نمایش گذاشته است؛ اما برای آماده‌سازی پکیج تراشه جهت نصب آن در گوشی‌های هوشمند کماکان نیازمند کمک سایر تامین‌کنندگان است. بر اساس اعلام خبرگزاری Chou، شرکا نیازمند تامین مواد اولیه، تجهیزات، هوش سیلیکونی (IP) و اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) هستند. در چنین فضایی، وضعیت از حالت رقابت به نوعی مبارزه گروهی تبدیل شده است.

خطوط تولید تراشه‌های 2 نانومتری هم‌اکنون در کارخانه Baoshan مستقر شده‌اند و تولید آزمایشی تراشه‌ها در 3 ماهه سوم سال 2024 یعنی 3 ماه زودتر از برنامه زمانی پیش‌تر اعلام شده آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که TSMC فرآیند N2 خود را در اختیار شرکت‌های اپل و انویدیا قرار دهد. این پدیده به کمپانی تایوانی کمک می‌کند تا موقعیت برتر خود نسبت به شرکت‌های سامسونگ و اینتل در بازار تولید تراشه را تثبیت نماید.

نوشته نخستین تراشه‌های 2 نانومتری اپل در سال 2025 عرضه خواهند شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.