فروش سری آیفون‌ 16 پرو اپل پایین‌تر از حد انتظار بوده است!

مینگ چی‌کو یکی از تحلیل‌گران مشهور مسائل شرکت اپل به‌شمار می‌رود. وی اخیرا مدعی شده که هیچ‌گونه ابر چرخه‌ای برای آیفون 16 وجود ندارد. این تحلیل‌گر داده‌های خود را از طریق نظرسنجی زنجیره تامین و نتایج پیش‌سفارش‌های ثبت شده در وبسایت‌های رسمی اپل گردآوری نموده و سپس آنها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

اعداد و ارقام منتشر شده، تصویر تاریکی را برای اپل ترسیم می‌کنند. میزان پیش‌سفارش سری آیفون 16 در پایان هفته نخست حدودا 37 میلیون دستگاه برآورد می‌شود. این رقم در مقایسه با فروش پایان هفته اول خانواده آیفون 15 طی سال میلادی گذشته افت 12.7 درصدی را نشان می‌دهد. البته بایستی به این واقعیت اشاره داشت که میزان فروش پایان هفته اول برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در مقایسه با مدل‌های سال گذشته افزایش یافته است.

به بیان دقیق‌تر تقاضا برای گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس کمتر از حد انتظار بوده است. این در حالیست که پیش از آغاز دوره پیش‌فروش، اپل نسبت به چشم‌انداز مدل پرو مکس و فروش روبه رشد آن در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس بسیار خوشبین بود.

به باور آقای کو، عملکرد ناامیدکننده مدل‌های پرو به این واقعیت مربوط می‌شود که ویژگی‌های Apple Intelligence همزمان با عرضه سری آیفون 16 پرو در روز جمعه 20 سپتامبر (30 شهریور ماه) ارائه نمی‌شوند. در عوض انتشار این ویژگی‌ها به‌صورت دسته‌ای از ماه اکتبر شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد یافت. همچنین بر اساس شنیده‌ها سال آینده رقابت شدیدی در بازار چین شکل گرفته و این موضوع بر میزان تقاضای آیفون در آن کشور تاثیرگذار خواهد بود.

با این همه آقای کو پیش‌بینی می‌کند که اپل حداقل در مقطع کنونی میزان تولید آیفون‌های خود را کاهش نخواهد داد؛ چرا که پس از عرضه اکوسیستم Apple Intelligence فروش مدل‌های پرو افزایش خواهد یافت. فصل خرید تعطیلات نیز می‌تواند به این موضوع کمک کند.

نوشته فروش سری آیفون‌ 16 پرو اپل پایین‌تر از حد انتظار بوده است! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.