تراشه ۲ نانومتری اپل سال آینده و فقط برای سری آیفون ۱۷ پرو عرضه می‌شود

طی چند سال اخیر دیده‌ایم که اپل در به‌کاربردن فناوری‌های نوین ساخت تراشه پیشتاز بوده است. قراردادهای پیش‌خرید عمده تولیدات تراشه‌ساز قراردادی تایوانی (TSMC) یکی از دلایل این موضوع است. در همین راستا و به تازگی گزارشی داریم که می‌گوید تراشه ۲ نانومتری اپل سال آینده و فقط برای سری آیفون ۱۷ پرو عرضه می‌شود.

تراشه ۲ نانومتری اپل

انتظار می‌رود اپل سال آینده تراشه ۲ نانومتری را همزمان با معرفی سری آیفون ۱۷ رونمایی کند. جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که این تراشه‌ها ممکن است توسط TSMC ساخته شوند، اما این تراشه‌ساز تایوانی مشکلاتی در تولید دارد.

گزارش شده که اپل تمام ظرفیت تولید تراشه ۲ نانومتری TSMC را در اختیار دارد، اما به دلیل بازده پایین فناوری فرآیند جدید، تراشه مرکز تنها در آیفون ۱۷ پرو و ​​آیفون ۱۷ پرو مکس استفاده خواهد شد.

فناوری ۲ نانومتری TSMC

فناوری ۲ نانومتری TSMC

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از تایوان، این تراشه‌ساز محصول جدید را به نمایش گذاشته، اما همچنان برای ارائه محصول نهایی قابل نصب در گوشی‌های هوشمند به کمک سایر تامین‌کنندگان نیاز دارد.

به گفته خبرگزاری چو، شرکا نیاز به تامین مواد، تجهیزات، هوش سیلیکونی (IP) و اتوماسیون طراحی الکترونیک (EDA) دارند، مواردی که به مرور زمان به عرصه رقابت گروهی تبدیل شده است.

خط تولید تراشه ۲ نانومتری TSMC در حال حاضر در کارخانه Baoshan نصب شده و تولید آزمایشی را در سه ماهه سوم 2024 یعنی سه ماه زودتر از برنامه، آغاز خواهند کرد. انتظار می رود TSMC فرآیند N2 را در اختیار اپل و انویدیا قرار دهد که به این شرکت کمک می کند در بازار تولید تراشه از سامسونگ و اینتل جلوتر بماند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل سال آینده تراشه ۲ نانومتری را به مدل‌های پرو و تراشه ۳ نانومتری را به مدل‌های پایه می‌دهد.

نوشته تراشه ۲ نانومتری اپل سال آینده و فقط برای سری آیفون ۱۷ پرو عرضه می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.