استقبال اولیه از اعضای خانواده آیفون ۱۶ اپل به چه صورت بوده است؟

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید پیش‌سفارش سری iPhone 16 از سوی مینگ چی کو، اپل با تقاضای کمتری برای آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس مواجه است. اگرچه آیفون 16 و آیفون 16 پلاس نسبت به مدل‌های سال گذشته فروش بیشتری داشته اند. بیایید با جزئیات ببینیم که استقبال اولیه از اعضای خانواده آیفون ۱۶ اپل به چه صورت بوده است؟

پیش فروش اولیه خانواده آیفون ۱۶ اپل

بررسی‌های وی در بازه زمانی آخر هفته گذشته و بر اساس زمان ارسال در وب‌سایت اپل و همچنین «نظرسنجی زنجیره تأمین»، انجام شده است. بر اساس اولین آخر هفته پیش‌سفارش‌های سری آیفون ۱۶ او ادعا می‌کند که پیش فروش اعضای این خانواده به صورت زیر است:

۱- آیفون 16 پرو مکس نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش

۲- آیفون 16 پرو نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش

۳- آیفون 16 پلاس نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش

۴- آیفون 16 نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش

جالب است که به نظر می‌رسد کاربران امسال به آیفون‌های معمولی بسیار بیشتر از آیفون‌های پرو علاقه دارند، به‌ویژه مدل بزرگ‌تر.

تخمین زده می‌شود که سری آیفون 16 حدود 37 میلیون دستگاه فروخته باشد که حدود 12.7 درصد نسبت به سری آیفون 15 در بازه زمانی مشابه کاهش دارد. علیرغم رشد چشمگیر آیفون 16 پلاس، کاهش تقاضای آیفون 16 پرو بسیار بیشتر از آن است.

کو اشاره کرد که بازدهی بالاتر در تولید دوربین تتراپریسم (۵ برابر تله فوتو) عاملی کلیدی برای عرضه بیشتر اپل برای آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به سال گذشته در آیفون ۱۵ پرو مکس است. طبق اعداد و ارقام کو، اپل قبل از عرضه 6 میلیون دستگاه آیفون 16 پرو مکس تولید کرد که نسبت به سال گذشته 106 درصد افزایش داشت. با این حال کاربران ۱۶ درصد کمتر از سال گذشته از آن استقابل کرده‌اند!

این تحلیلگر همچنین معتقد است اپل می‌تواند در سال 2025 استراتژی‌های تهاجمی‌تری برای آیفون را در جهت تحریک تقاضای بازار اجرا کند. از جمله این موارد می‌توان به عرضه هوش مصنوعی اپل یا Apple Intelligence اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید دلیل این استقبال عجیب چیست؟

نوشته استقبال اولیه از اعضای خانواده آیفون ۱۶ اپل به چه صورت بوده است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.