ریلمی دکمه دوربین گوشی آینده خود را به‌نمایش گذاشت

جالب‌ترین ویژگی سری آیفون 16 امسال اپل، دکمه جدید Camera Control است که کاربردهای مختلفی درزمینه عکس‌برداری و فیلم‌برداری دارد. چند روز پیش گزارش دادیم که حداقل سه برند اندرویدی درحال کار بر روی دکمه دوربین اختصاصی مشابه نمونه اپل برای گوشی‌های پرچمدار امسال خود هستند. یکی از این برندها، ریلمی می‌باشد که به‌تازگی ویدیویی از دکمه دوربین گوشی آینده خود منتشر کرده است.

دکمه دوربین ریلمی

گفته می‌شود که سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند اندرویدی روی دکمه‌های مشابه با Camera Control اپل کار می‌کنند. شایعه شده است که پرچمداران آتی Find X8 اوپو دارای این دکمه هستند و ریلمی نیز ظاهراً تأیید کرده است که درحال توسعه دکمه مشابهی می‌باشد. در ویدیوی اخیر Weibo، معاون و مدیر ارشد اجرایی ریلمی، Chase Xu، این ویژگی را برای یکی از گوشی‌های آینده این برند به‌اشتراک گذاشت.

همان‌طور که حدس زده‌اید، این یک ناحیه حساس به فشار در فریم گوشی است که یک دکمه فیزیکی را با کمک یک موتور لمسی شبیه‌سازی می‌کند. عملکرد دکمه ریلمی با نسخه اپل همسو می‌شود و دسترسی سریع به برنامه دوربین و کنترل‌های داخلی مانند زوم را ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، در ویدیوی ریلمی، عملکرد این دکمه فاقد یکپارچگی روانی است که در آیفون‌ها دیدیم. انیمیشن‌ها و واکنش‌پذیری کمی نامرتب به‌نظر می‌رسند، اما ازآنجایی‌که این می‌تواند یک دستگاه پیش‌تولید باشد، نسخه نهایی ممکن است عملکرد به‌مراتب بهتری را ارائه دهد.

دکمه دوربین ریلمی

دکمه دوربین ریلمی

جالب اینجاست که Chase تصریح می‌کند که این دکمه روی پرچمدار آینده ریلمی، Realme GT7 Pro، نخواهد بود. درحالی‌که او به‌صراحت از مدل موجود در ویدیو نام نمی‌برد، نظر او نشان می‌دهد که این ویژگی ممکن است در مدل‌های دیگری مانند گوشی‌های میان‌رده این شرکت ظاهر شود. شاید سری Realme 14 Pro؟

دکمه‌های حساس به فشار مدتی است که در اشکال مختلف وجود داشته‌اند؛ از گوشی‌های سونی گرفته تا تلفن‌های قدیمی‌تر. بااین‌حال، ادغام آن‌ها با برنامه دوربین، به‌خصوص برای عملکردهای زوم، نوآوری جدیدی است که اپل با آیفون‌های جدید خود ارائه می‌کند.

اینکه آیا این دکمه به یک ویژگی واقعاً مفید تبدیل می‌شود، هنوز مشخص نیست. اینکه آیا تجربه دوربین را بهبود می‌بخشد یا فقط یک برآمدگی دیگر به فریم گوشی اضافه می‌کند را تنها گذشت زمان مشخص خواهد کرد.

معاون ریلمی تاریخ معرفی این گوشی را مشخص نکرده است، اما ازآنجایی‌که نسخه پیش‌تولید آن آماده شده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به‌زودی وارد بازار شود.

نظر شما درباره دکمه دوربین ریلمی چیست؟

نوشته ریلمی دکمه دوربین گوشی آینده خود را به‌نمایش گذاشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.