دیپال L07: انقلابی در رانندگی هوشمند با فناوری هوآوی!

سدان دیپال L07 به‌طور رسمی در نمایشگاه اتومبیل چنگدو در پایان ماه گذشته رونمایی شد و حالا اعلام شده است که این خودرو در تاریخ 20 سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. دیپال L07 با سیستم رانندگی هوشمند ADS SE هوآوی، که به‌عنوان تنها خودروی متوسط با این سیستم زیر 200,000 یوان (معادل 28,200 دلار آمریکا) شناخته می‌شود، به بازار می‌آید.

در حالی که L07 از نظر ظاهری شباهت زیادی به سدان موجود این برند، یعنی SL03 دارد، اما این مدل نه‌تنها جایگزینی برای SL03 نیست، بلکه به‌عنوان سدان جدیدی با تمرکز بر تکنولوژی‌های هوشمند معرفی شده است. ابعاد L07 به ترتیب 4875 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض و 1480 میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محوری آن 2900 میلی‌متر می‌باشد. تنها تفاوت این خودرو با SL03 در افزایش 55 میلی‌متری طول آن است. طراحی جلوپنجره بسته و همچنین بال عقب برقی از ویژگی‌های ظاهری این خودرو به شمار می‌روند. به‌طور کلی، L07 با ضریب درگ Cd 0.215، طراحی آیرودینامیکی مناسبی دارد.
دیپال L07

اما جایی که تفاوت‌ها به وضوح مشهود است، در داخل کابین خودرو است. طراحی داخلی L07 به زبان طراحی مشابه دیپال S07 متکی است. برخلاف SL03، L07 به سیستم نمایشگر 15.6 اینچی مبتنی بر اطلاعات مجهز شده و پنل ابزار را حذف کرده است. این نمایشگر می‌تواند به هر سمت به میزان 15 درجه متمایل شود. همچنین، برخلاف خودروهایی مانند تسلا مدل 3 و Xpeng Mona M03، یک نمایشگر هد آپ (Head-Up Display) برای راننده در نظر گرفته شده است که طراحی آن 55 اینچ و از نوع واقعیت افزوده است و توسط هوآوی ارائه می‌شود. قدرت پردازش سیستم‌های کابین نیز به عهده چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 است.

هر دو صندلی راننده و سرنشین جلو به فناوری صندلی‌های بدون جاذبه مجهز شده‌اند، که صندلی راننده دارای تنظیمات الکتریکی 16 حالته و صندلی سرنشین 12 حالته است. در جایی که کنسول مرکزی با داشبورد ملاقات می‌کند، یک دستگاه پخش رایحه قرار دارد که در جلوی یک پد شارژ بی‌سیم دوگانه و دو جای لیوان قرار گرفته است.

دیپال L07 با نسخه SE سیستم ADS هوآوی عرضه خواهد شد. این نسخه، نسخه مبتنی بر دید هوآوی از راه‌حل رانندگی هوشمند نسل سوم این شرکت است که شامل کمک ناوبری در جاده‌ها، کمک کروز شهری و کمک پارک هوشمند می‌شود.
دیپال L07

دیپال L07 در دو نسخه کاملاً برقی و الکتریکی موجود است. نیروی BEV از یک موتور الکتریکی 185 کیلوواتی تأمین می‌شود. از سوی دیگر، EREV از یک موتور 1.5 لیتری به‌عنوان دامنه‌گستر و یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی برای تأمین قدرت استفاده می‌کند. دامنه تمام الکتریکی این خودرو تا 300 کیلومتر است و مصرف سوخت آن تحت شرایط CLTC برابر با 3.94 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد. L07 EREV قابلیت شارژ 3C را دارد، به این معنی که می‌تواند معادل 100 کیلومتر دامنه را در ده دقیقه اضافه کند. در نهایت، دیپال L07 نه‌تنها یک سدان جدید است، بلکه تجربه‌ای نوین از رانندگی هوشمند را به ارمغان می‌آورد که می‌تواند آینده صنعت خودرو را تغییر دهد.

نوشته دیپال L07: انقلابی در رانندگی هوشمند با فناوری هوآوی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.