نخستین واکسن آبله میمون تاییدیه جهانی گرفت

شرکت باواریان نوردیک موفق به ساخت نخستین واکسن موثر علیه آبله میمونی شد.

در پی اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای بیماری آبله میمونی توسط سازمان بهداشت جهانی، خبر خوشی از سوی این سازمان منتشر شده است. شرکت دارویی باواریان نوردیک موفق به تولید واکسنی به نام MVA-BN شده که توانسته تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را کسب کند.

مطالعات نشان می‌دهد این واکسن پس از تزریق دوز اول تا 76 درصد و پس از دوز دوم تا 82 درصد در پیشگیری از بیماری آبله میمونی موثر است. این واکسن به صورت دو دوز و با فاصله چهار هفته برای افراد بالای 18 سال تجویز می‌شود.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ضمن اعلام این خبر مهم، بر لزوم توزیع سریع و عادلانه این واکسن در مناطق درگیر با بیماری، به ویژه آفریقا، تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت ادامه تحقیقات برای بررسی دقیق‌تر ایمنی و اثربخشی این واکسن تاکید نمود.

با تولید و تایید این واکسن، امیدها برای کنترل شیوع بیماری آبله میمونی افزایش یافته است. با این حال، سازمان جهانی بهداشت همچنان از مردم می‌خواهد تا به توصیه‌های بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها و اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا، توجه کنند.

کشف واکسن آبله میمونی گامی بزرگ در جهت مقابله با بیماری‌های عفونی نوظهور محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که با تلاش دانشمندان و همکاری سازمان‌های بین‌المللی می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد.

نوشته نخستین واکسن آبله میمون تاییدیه جهانی گرفت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.