تاریخ‌سازی فضانوردان خصوصی در اولین پیاده‌روی فضایی جهان

در یک رویداد تاریخی، فضانوردان ماموریت پولاریس دان اسپیس ایکس موفق شدند اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی جهان را انجام دهند. این رویداد که در روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر رخ داد، نقطه عطفی در تاریخ اکتشافات فضایی محسوب می‌شود.

جرد آیزاکمن، فرمانده ماموریت و میلیاردر آمریکایی که هزینه این ماموریت را تامین کرده، به همراه سارا گیلیس، یکی دیگر از اعضای تیم، در حالی که در خارج از کپسول دراگون شناور بودند، به زمین نگاه کردند و زیبایی بی‌نظیر آن را توصیف کردند.

این پیاده‌روی فضایی در شرایطی انجام شد که کپسول دراگون به ارتفاع بی‌سابقه‌ای در مدار زمین رسیده بود. این ارتفاع از هر فضاپیمای سرنشین‌دار دیگری که از زمان برنامه آپولو به فضا رفته بود، بیشتر بود.

یکی از اهداف اصلی این ماموریت، آزمایش لباس‌های فضانوردی جدید اسپیس ایکس بود. این لباس‌ها که به عنوان “زره ساخته شده از پارچه” توصیف شده‌اند، سبک، انعطاف‌پذیر و در عین حال بسیار مقاوم هستند. همچنین، فضانوردان در این ماموریت از یک دریچه‌ی جدید و پیشرفته در کپسول دراگون استفاده کردند که امکان خروج از فضاپیما را برای آن‌ها فراهم کرد.

علاوه بر آزمایش تجهیزات جدید، فضانوردان پولاریس دان، ۳۶ آزمایش علمی مختلف را نیز انجام دادند. این آزمایش‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا درک بهتری از تأثیرات سفر فضایی بر بدن انسان داشته باشند و برای ماموریت‌های آینده به ماه و مریخ آماده شوند.

این ماموریت نشان می‌دهد که بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در اکتشافات فضایی ایفا کند. با سرمایه‌گذاری میلیاردرهایی مانند جرد آیزاکمن، مرزهای اکتشافات فضایی هر روز گسترده‌تر می‌شود.

این رویداد تاریخی، آغاز فصل جدیدی در اکتشافات فضایی است و نشان می‌دهد که آینده‌ی سفرهای فضایی بسیار روشن است.

نوشته تاریخ‌سازی فضانوردان خصوصی در اولین پیاده‌روی فضایی جهان اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.