معلمان بدون اجازه والدین حق انتشار تصاویر دانش آموزان را ندارند

شورای عالی آموزش و پرورش با هدف ساماندهی فعالیت معلمان در فضای مجازی و حفاظت از حقوق دانش‌ آموزان، ضوابط جدیدی را تصویب کرده است.

بر اساس این ضوابط، انتشار هرگونه فیلم و تصویر از دانش‌آموزان که منجر به تحقیر یا آسیب روحی و روانی آنها شود، ممنوع اعلام شده است. موسی‌الرضا کفاش، معاون شورای عالی آموزش و پرورش، با تأکید بر این موضوع، افزود: «هیچ نهادی حق ندارد بدون اجازه ولی قانونی، تصاویر دانش‌آموزان را منتشر کند.»

کفاش همچنین به ممنوعیت دریافت هرگونه اطلاعات شخصی و خانوادگی از دانش‌آموزان و انتشار آن در فضای مجازی اشاره کرد و این اقدام را مغایر با حفظ حریم خصوصی و کرامت دانش‌آموزان دانست.

این تصمیم در پی افزایش نگرانی‌ها درباره استفاده برخی معلمان از دانش‌آموزان به‌عنوان سوژه در فیلم‌های خود و انتشار آن در فضای مجازی اتخاذ شده است. ورود دوربین به کلاس درس و فعالیت برخی معلمان به‌عنوان بلاگر، به یکی از چالش‌های جدی در حوزه آموزش و پرورش تبدیل شده بود.

با تصویب این ضوابط، انتظار می‌رود که از حقوق دانش‌آموزان بهتر محافظت شود و فضای مجازی برای آنها به محیطی امن‌تر تبدیل گردد.

نوشته معلمان بدون اجازه والدین حق انتشار تصاویر دانش آموزان را ندارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.