اپل ظرفیت حافظه پایه در سری آیفون 16 پرو را ارتقاء خواهد داد

طرفداران آیفون‌های سری پرو اپل غالبا از خریداری مدل‌هایی با حافظه داخلی محدود اجتناب می‌کنند. با این‌حال گزارش جدید موسسه تایوانی تحقیقات بازار موسوم به TrendForce نشان می‌دهد که اپل به‌جای استفاده از حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای مدل پایه آیفون 16 پرو به سراغ حافظه با حداقل ظرفیت 256 گیگابایت خواهد رفت.

در سال گذشته اپل ظرفیت حافظه پایه در آیفون 15 پرو مکس را به 256 گیگابایت ارتقاء داد. بنابراین طبیعی است که مدل‌های پرو سری آیفون 16 نیز از همین رویه تعبیت نمایند. با این‌حال افزایش فضای ذخیره‌سازی پایه احتمالا به‌معنای شروع قیمت‌گذاری بالاتر برای سری آیفون 16 پرو خواهد بود.

به گفته موسسه تحقیقاتی TrendForce این افزایش قیمت احتمالا تا حد بیش‌تری قابل پذیرش خواهد بود؛ چرا که اپل احتمالا لنز زوم Tetraprism را به آیفون 16 پرو اضافه خواهد کرد. این ویژگی پیش‌تر به‌طور انحصاری برای آیفون 15 پرو مکس ارائه شده بود. تصمیم اپل برای افزودن لنز زوم Tetraprism به آیفون 15 پرو مکس طی سال گذشته طبیعتا موجب افزایش قیمت این گوشی هوشمند شد.

اپل به منظور پذیرش بهتر این افزایش قیمت از سوی کاربران، ظرفیت فضای ذخیره‌سازی پایه را از 128 به 256 گیگابایت ارتقاء داد. گزارش جدید علاوه بر اعلام جزئیات مربوط به فضای ذخیره‌سازی و دوربین، جزئیات پیش‌تر فاش شده درباره سخت‌افزار سری آیفون 16 را نیز مورد تائید قرار می‌دهد. بر این اساس مدل‌های غیر پرو احتمالا از تراشه A18 بهره گرفته و مدل‌های پرو با پردازنده قدرتمندتر A18 Pro به بازار عرضه خواهند شد.

بعلاوه اپل احتمالا ظرفیت رم در مدل‌های غیر پرو را از 6 به 8 گیگابایت ارتقاء خواهد داد. این افزایش حافظه به‌طور بالقوه پاسخگوی نیازمندی ویژگی‌های Apple Intelligence خواهد بود.

این موارد همگی جزو گمانه‌زنی‌های اولیه بوده و با برگزاری رویداد بزرگ اپل در روز 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) شاهد انتشار جزئیات دقیق‌تر درباره خانواده آیفون 16 خواهیم بود.

نوشته اپل ظرفیت حافظه پایه در سری آیفون 16 پرو را ارتقاء خواهد داد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.