ویندوز 12 مایکروسافت در سال 2024 منتشر نخواهد شد

بر اساس شایعات پیش‌تر مطرح شده انتظار می‌رفت که شرکت مایکروسافت، سیستم‌عامل جدید ویندوز 12 خود را در سال 2024 منتشر نماید. در واقع پیش‌تر تصور می‌شد که توسعه‌دهندگان ویندوز بار دیگر به چرخه انتشار سیستم‌عامل جدید در فواصل زمانی هر 3 سال یکبار روی آورده‌اند.

در صورت تحقق چنین فرضیه‌ای، عرضه ویندوز 12 در سال 2024 امری منطقی به‌نظر می‌رسید. اما اکنون وبسایت Windows Central گزارش داده که انتشار سیستم‌عامل جدید مایکروسافت احتمالا تا سال 2025 به تعویق خواهد افتاد. این پدیده به خروج پانوس پانای؛ ریاست پیشین بخش توسعه ویندوز و سرپرست تیم سازنده ویندوز 11 از مایکروسافت نسبت داده می‌شود.

در واقع مایکروسافت در سال 2024 به‌جای ویندوز 12 اقدام به عرضه نسخه 24H2 ویندوز 11 خواهد کرد. این نسخه یک به‌روزرسانی بزرگ با مجموعه‌ای از عملکردهای جدید به‌شمار رفته و ماژول‌های پیاده‌سازی شده در آن وظیفه پردازش امور مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده خواهند داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نسخه 24H2 ویندوز 11 در ماه سپتامبر برای کلیه کاربران این سیستم‌عامل منتشر خواهد شد. اما نخستین دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 نسخه 24H2 حتی پیش از این تاریخ و احتمالا ضمن برگزاری رویداد کامپیوتکس 2024 در فصل تابستان آینده عرضه خواهند شد.

نوشته ویندوز 12 مایکروسافت در سال 2024 منتشر نخواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.