گجت XR سامسونگ یک عینک واقعیت ترکیبی است نه هدستی مشابه ویژن پرو اپل

در اوایل سال گذشته، سامسونگ درجریان رویداد معرفی سری Galaxy S23 خود، تیزر «XR Experience» را منتشر کرد که گفته شد با همکاری گوگل و کوالکام توسعه داده می‌شود. بسیاری (از جمله ما) انتظار داشتند که دستگاه XR این شرکت یک هدست واقعیت ترکیبی باشد که می‌تواند با هدست ویژن پرو اپل رقابت کند. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که گجت XR آینده سامسونگ یک هدست نیست بلکه عینک واقعیت ترکیبی است.

گجت XR سامسونگ

هنگامی که گوگل، کوالکام و سامسونگ در اوایل سال جاری اعلام کردند که به‌طور مشترک روی یک دستگاه XR کار می‌کنند، اکثر مردم انتظار داشتند که این یک هدست XR رده‌بالا باشد. بااین‌حال، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، طی مصاحبه‌ای با CNBC فاش کرد که این دستگاه یک عینک هوشمند با ویژگی واقعیت ترکیبی است که می‌تواند به یک گوشی هوشمند متصل شود.

چنین دستگاهی معمولاً اطلاعات مفیدی را ازطریق واقعیتی که توسط لنزهای عینک می‌بینید، قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که درحال پیمایش به مکانی هستید، Google Maps می‌تواند اطلاعات اضافی یا نشانگرهای چرخش واقعی را ازطریق عینک به شما نشان دهد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ تنها درحال کار بر روی یک مدل عینک واقعیت ترکیبی است یا به‌طور همزمان روی هدستی مشابه Vision Pro اپل نیز کار می‌کند.

گجت XR سامسونگ

گجت XR سامسونگ

عینک‌های آینده به‌احتمال‌زیاد از تراشه اسنپدراگون کوالکام و نسخه جدید اندروید طراحی‌شده برای دستگاه‌های AR/VR/XR استفاده می‌کنند. جدیدترین تراشه کوالکام برای عینک‌های واقعیت افزوده، Snapdragon AR2 Gen 1 است که در سال گذشته معرفی شد. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این چیپست در عینک XR سامسونگ مورداستفاده قرار می‌گیرد یا خیر زیرا بیش از یک سال از عمر آن می‌گذرد. همه‌چیز کمی گیج‌کننده است، زیرا تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 که با همکاری گوگل و کوالکام طراحی شده و چند ماه پیش معرفی شد، برای هدست‌های کامل ساخته شده است، نه عینک‌های هوشمند.

آمون درجریان مصاحبه خود بیان داشت: «این محصول جدیدی خواهد بود. آنچه من واقعاً انتظار دارم از این همکاری حاصل شود، می‌خواهم همه کسانی که گوشی هوشمند دارند به خرید عینک نیز متقاعد شوند. من فکر می‌کنم باید به این نقطه برسیم که عینک هوشمند هیچ تفاوتی با عینک معمولی یا عینک آفتابی ندارد.»

همکاری سامسونگ، گوگل و کوالکام

همکاری سامسونگ، گوگل و کوالکام

در طول این مصاحبه، آمون همچنین گفت که هوش مصنوعی مولد همان محصول اصلی گمشده در بازار واقعیت ترکیبی بوده است و حالا که در دسترس مردم قرار دارد، به گسترش این بازار کمک خواهد کرد. او گفت که از وجود عینک هوشمند Ray-Ban Meta که سال گذشته عرضه شد و از تراشه Snapdragon AR1 Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند، بسیار خوشحال است.

اگر سامسونگ واقعاً عینک‌های هوشمند را روانه بازار کند، به‌جای ویژن پرو اپل مستقیماً با عینک‌های هوشمند Ray-Ban متا و عینک‌های نسل بعدی Snap رقابت خواهد کرد. علاوه‌بر این، در مقایسه با یک هدست کامل، یک عینک هوشمند بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود و می‌تواند در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد.

نظر شما درباره عینک واقعیت ترکیبی سامسونگ چیست؟

نوشته گجت XR سامسونگ یک عینک واقعیت ترکیبی است نه هدستی مشابه ویژن پرو اپل اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.