اندروید 16 با تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع معرفی خواهد شد

درحالی‌که مشتاقانه منتظر انتشار رسمی اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل در هفته‌های آینده هستیم، زمزمه‌هایی از جزئیات نسخه آینده اندروید به‌گوش می‌رسد. در اولین افشاگری‌های پیرامون اندروید 16 با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از آن، گفته می‌شود که این نسخه با تغییرات اساسی در پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع همراه خواهد بود.

تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع اندروید 16

افشاگری اخیر توسط میشال رحمان از Android Authority در آخرین نسخه بتای Android 15 QPR صورت گرفته است که نشان می‌دهد گوگل درحال برنامه‌ریزی تغییرات اساسی برای نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع در اندروید 16 سال آینده است.

تغییر پیشنهادی شامل یک رویکرد تقسیم به نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع است. کشیدن انگشت به پایین یک پنل نوتیفیکیشن باریک را نشان می‌دهد که احتمالاً حدود یک‌چهارم صفحه را اشغال می‌کند. این می‌تواند راهی برای بررسی نوتیفیکیشن‌ها بدون مخفی کردن کل صفحه‌نمایش ارائه دهد.

بااین‌حال، تغییر اساسی با دسترسی به تنظیمات سریع همراه است. به‌نظر می‌رسد گوگل درحال بازی با این ایده است که برای گسترش بیشتر نمایش نوتیفیکیشن‌ها و آشکار کردن تنظیمات سریع، نیاز به کشیدن صفحه با دو انگشت دارید.

تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع اندروید 16

تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع اندروید 16

خود پنل تنظیمات سریع اما نسبتاً بدون تغییر به‌نظر می‌رسد. کنترل روشنایی صفحه، فضای اختصاصی خود را با یک برچسب متنی دریافت می‌کند، درحالی‌که کاشی‌های باقی‌مانده برای انتخاب تنظیمات مهم کمی کوچک شده‌اند. درنهایت کشیدن انگشت به شما امکان می‌دهد به لیست کامل تنظیمات دسترسی داشته باشید.

شایان‌ذکر است که این طراحی هنوز کامل نشده است. بسیاری از تنظیمات در پنل تنظیمات سریع وجود ندارد و گوگل تأیید نکرده است که آیا این رابط کاربری اصلاح‌شده در اندروید 16 ارائه خواهد شد یا خیر.

درحال‌حاضر، تمرکز گوگل بر روی اندروید 15 باقی‌مانده است. کاربران پیکسل می‌توانند انتظار دریافت این به‌روزرسانی را در هفته‌های آینده داشته باشند و سایر تولیدکنندگان گوشی اندرویدی دیگر نیز در ماه‌های آینده از این به‌روزرسانی پیروی می‌کنند.

نظر شما درباره تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع اندروید 16 چیست؟

نوشته اندروید 16 با تغییرات اساسی پنل نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع معرفی خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.