سامسونگ روی توسعه فناوری OIS پیشرفته برای دوربین‌های موبایلی کار می‌کند

شرکت سامسونگ هر ساله سطح دوربین گوشی‌های هوشمند را ارتقاء می‌دهد و بر اساس پیش‌بینی‌ها برنامه‌های این برند در سالیان آینده نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند. به‌نظر می‌رسد که این کمپانی روی توسعه یک سیستم تثبیت‌کننده جدید دوربین برای گوشی‌های هوشمند کار می‌کند.

یکی از پتنت‌های اخیرا ثبت شده توسط برند کره‌ای نشان می‌دهد که این شرکت روی توسعه فناوری Sensor Shift OIS برای دوربین گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. فناوری Sensor Shift OIS به ضبط بهتر تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های هوشمند سامسونگ کمک خواهد کرد.

گلکسی S6 اولین گوشی هوشمند سامسونگ با قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصاویر بود و در سال 2015 روانه بازار شد. از آن زمان تا به امروز، سامسونگ عملکرد OIS را بهبود بخشیده و همواره از یک روش یکسان با نام تثبیت لنز بهره گرفته است. اما در سال 2020 شرکت اپل با عرضه گوشی آیفون 12 پرو مکس به‌جای استفاده از OIS معمولی به سراغ فناوری Sensor Shift OIS رفت.

اگرچه سامسونگ در سال‌های 2021 و 2023 روی تکنولوژی Sensor Shift OIS کار می‌کرد؛ اما این ویژگی هیچ‌گاه در گوشی‌های گلکسی ارائه نشد و به‌نظر می‌رسد که برند کره‌ای به فعالیت‌های خود در زمینه این فناوری ادامه می‌دهد. کاربران انجمن GalaxyClub اخیرا موفق به شناسایی پتنتی شده‌اند که در پایان ماه جولای 2024 توسط واحد Samsung Electro-Mechanics به ثبت رسیده است.

این پتنت درباره یک محرک برای تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر و ماژول دوربین صحبت می‌کند. همچنین پتنت مذکور توضیح می‌دهد که استفاده از نیروی محرک کمتر برای تثبیت سنسور دوربین چگونه می‌تواند به تصحیح دقیق‌تر موقعیت سنسور کمک کند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا فناوری Sensor Shift OIS با گوشی گلکسی S25 اولترا عرضه خواهد شد؟

سند 32 صفحه‌ای پتنت سامسونگ نشان می‌دهد که برند کره‌ای کماکان به فعالیت خود در زمینه تکنولوژی Sensor Shift OIS برای دوربین گوشی‌های هوشمند ادامه خواهد داد. با این‌حال در خصوص زمان پیاده‌سازی این فناوری در گوشی‌های گلکسی هیچ‌گونه توضیحی ارائه نشده است. در ابتدا تصور می‌شد که سری گلکسی S24 با قابلیت Sensor Shift OIS عرضه شود؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد. اکنون انتظار می‌رود که ویژگی مورد استفاده در پرچمدار آینده سامسونگ یعنی گلکسی S25 اولترا پیاده‌سازی شود.

بر اساس شنیده‌ها گلکسی S25 اولترا مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، دو دوربین زوم 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3 و 5 برابری و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در قسمت جلویی خواهد بود. استفاده از سنسورهای دوربین با رزولوشن بالاتر از نظر تئوری بایستی به افزایش سطح جزئیات در تصاویر و ویدیوها منجر شود.

گلکسی S24 اولترا با وجود عدم به‌کارگیری Sensor OIS در برابر آیفون 15 پرو مکس اپل عملکرد بسیار مناسبی داشت. بنابراین استفاده از ویژگی Sensor Shift OIS در گلکسی S25 اولترا می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر عملکرد کلی دوربین داشته و برای پیشی گرفتن سامسونگ از اپل در زمینه دوربین به این برند کره‌ای کمک کند.

نوشته سامسونگ روی توسعه فناوری OIS پیشرفته برای دوربین‌های موبایلی کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.