پزشکی یا دندانپزشکی در ترکیه، کدامیک ارزش وقت گذاشتن دارد؟

قبل هر چیز به شما تبریک می‌گوییم که این سوال برایتان پیش آمد تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این رشته‌ها گزینه مناسبی برای شماست. پس بهتر است تمامی نکات مهم را مورد بررسی قرار بدهیم و با توجه به بررسی‌ها، خودتان به نتیجه برسید.

مزایای رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

  • • طرح بی طرح ! :

شما با تحصیل در دانشگاه های ترکیه، نیاز به گذروندن طرح ندارید و سریع میتونید وارد بازار کار بشید. همونطور که میدونید طرح به مدت دو سال طول میکشه و شما عملاً دو سال جلو می افتید. پسرهایی که سربازی رفتن میدونن دو سال جلو افتادن توی زندگی دقیقاً یعنی چی.

  • • اعتبار دانشگاه‌های ترکیه:

دانشگاه‌های ترکیه در سطح جهانی اعتبار قابل قبولی دارند. شما با تحصیل در دانشگاه های این کشور شانس بالایی برای زندگی در کشورهای مورد علاقتون در سطح جهانی دارید همچنین اکثر دانشگاه های ترکیه این امکان رو به شما میدن از برنامه اراسموس استفاده کنید و به مدت یکسال تحصیلی در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنید و حتی در این مسیر به شما کمک هزینه تحصیلی هم تعلق میگیره.

  • • فاصله 3 ساعته تا خونه :

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، نزدیکی به کشور ایران هست. شما میتونید با یه پرواز از ترکیه به تهران خیلی سریع و در عرض سه ساعت خانوادتون رو ببینید و هر موقع دلتون تنگ شد میتونید در سریعترین زمان ممکن با عزیزانتون دیدار داشته باشید.

  • • در دانشگاه معتبر جا نیست!:

یکی از دلایل محبوبیت پزشکی در ترکیه، کمبود ظرفیت دانشگاه معتبر داخل کشور خودمون هست. به همین خاطر خیلی از افراد که دوست ندارن جا بزنن، برای پزشک شدن و رسیدن به هدف هاشون، پزشکی در خارج از کشور رو انتخاب میکنند.

  • • یک سال و نیم زودتر خلاص میشی! :

طول دوره پزشکی در دانشگاه های ترکیه به جای 7.5 سال ، در 6 سال به پایان میرسه که این مسئله، زمان و هزینه و انرژی بسیاری رو براتون نگه میداره.

  • • اراسموس و دیگر هیچ:

شما این امکان فوق العاده رو دارید که در بهترین دانشگاه های ترکیه درس بخونید و در حین این درس خوندن به مدت یک سال تحصیلی در بهترین دانشگاه ها ی اروپایی درس بخونید. حتی دانشگاه های ترکیه برای اینکه شما از این طرح استفاده کنید به شما کمک هزینه هم میده تا با خیال راحت تجربه زندگی و تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی رو داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوره ای ما در ارتباط باشید تا همکارانمون شما رو راهنمایی کنن.

دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی و دندانپزشکی:

دانشگاه های پزشکی در ترکیه به دو گروه خصوصی و دولتی تقسیم بندی میشن. این تفاوت زمانی به چشم میاد که شما میخوایید در این دانشگاه ها پذیرش بگیرید و به تحصیلتون ادامه بدید.

دانشگاه های دولتی برتر در رشته پزشکی کشور ترکیه:

بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه در رشته پزشکی
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه آنکارا
دانشگاه استانبول
دانشگاه قاضی
دانشگاه مرمره
دانشگاه اژه
دانشگاه آکدنیز

دانشگاه های خصوصی برتر در رشته پزشکی در کشور ترکیه:

بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته پزشکی
دانشگاه کوچ
دانشگاه آجی بادم
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه باشکنت
دانشگاه هالیچ
دانشگاه آیدین
دانشگاه نیشانتاشی
دانشگاه یدی تپه
دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه های دولتی برتر رشته ی دندانپزشکی ترکیه:

به طور کلی میتوان بهترین دانشگاه های دولتی که در رشته دندانپزشکی دانشجو میگیرن رو در جدول زیر مشاهده کرد:

بهترین دانشگاه های دولتی جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه استانبول
دانشگاه آکدنیز
دانشگاه آنکارا
دانشگاه آتاتورک
دانشگاه اژه
دانشگاه قاضی
دانشگاه مارمارا

دانشگاه های خصوصی برتر رشته ی دندانپزشکی ترکیه

در جدول به بخشی از برترین دانشگاه های برتر خصوصی کشور ترکیه در رشته دندانپزشکی اشاره شده :

بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول دانشگاه باهچه شهیر
دانشگاه آجی بادم دانشگاه یدی تپه
دانشگاه کوچ دانشگاه باشکنت آنکارا
دانشگاه آیدین استانبول دانشگاه ایستینه

روند پذیرش رشته ی دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های دولتی:

برای پذیرش در دانشگاه های دولتی ترکیه شما نیاز به عبور کردن از یک سری آزمون ها و شرایط دارید و بعد از عبور کردن از این آزمونها شما میتونید به فرایند ثبت نام و پذیرش گرفتن فکر کنید. این آزمون ها و شرایط، شامل موارد زیر هستند:

  • • آزمون SAT :

این آزمون بیشتر در دانشگاه های کشورهای اروپا و آمریکا استفاده میشود اما در ترکیه برای بعضی از دانشگاه ها و به خصوص در پذیرش دانشجویان در رشته دندانپزشکی و پزشکی استفاده میشود. معیار و میزان نمره قبولی و مورد نظر هر دانشگاه دولتی میتواند متفاوت باشد اما همه ی دانشگاه دولتی برای پذیرش این آزمون رو ازتون میگیرن.

  • • آزمون YOS ( آزمون یوس)

آزمون یوس یکی از مهمترین معیارهای دانشگاه های دولتی برای پذیرش در رشته دندانپزشکی و پزشکی است و شما باید این آزمون هم موفقیت آمیز رد کنید تا بتونید به پذیرش در این دانشگاه ها فکر کنید. این آزمون شامل ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زبان ترکی میباشد و باید شما نمره قبولی را کسب کنید.

  • • آزمون TUS

این آزمون جز آزمون های بین المللی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی به حساب میاد و شما باید در این آزمون هم نمره قبولی کسب کنید.

  • • داشتن مهارت زبان انگلیسی و زبان ترکی و داشتن مدرک معتبر مثل TOMER
  • • کارنامه دبیرستان و معادل اون به زبان های انگلیسی و ترکی
  • • پرداخت هزینه ی ثبت نام در رشته مد نظر
  • • ارسال فرم درخواست برای اپلای

روند پذیرش در رشته دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های خصوصی:

مهمترین دلیل محبوبیت پذیرش در رشته دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های خصوصی اینکه بعضی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه این امکان رو فراهم کردند که اگر مایل به درس خوندن در رشته دندانپزشکی هستید ، بدون نیاز به آزمون دادن و با خیال راحت در این رشته تحصیل کنید. همچنین شما این امکان فوق العاده رو دارید که بورسیه بشید.

پذیرش 100 درصد با تخفیف 100 درصد !:

شما می‌توانید از یک فرصت فوق‌العاده استفاده کنید. قطعاً روند گرفتن پذیرش می‌تواند همراه با چالش‌هایی باشد. این چالش‌ها گاهی باعث استرس و اشتباه در انجام مراحل ثبت‌نام می‌شود. با این حال داشتن یک همراه می‌تواند کمک کند که شما کمترین خطا و ریسک رو انجام دهید. موسسه مهاجرت تحصیلی اوگو آکادمی به واسطه تعامل نزدیک به 10 ساله خود با بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه، شرایطی را فراهم کرده که شما می‌توانید بدون مشکل و بدون دغدغه در این دانشگاه تحصیل کنید و میزان هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنید و بدون مشکل در بهترین رشته‌های مد نظر بدون آزمون ورودی و با کمترین هزینه ممکن تحصیل کنید.

خلاصه مطلب:

همانطور که در اول مقاله اشاره شد بسته به شرایط شما و موقعیت خودتان باید انتخاب کنید. یک راهکاری که وجود دارد این است که جدول T بکشید و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهید. اگر نیاز به مشاوره دارید که کدام گزینه برای شما مناسب است کافیست با تیم مهاجرت تحصیلی اوگو آکادمی در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید که در سریعترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را می‌دهند و در این مسیر یک گزینه خوب برای مشاوره گرفتن به حساب می‌آیند. امیدواریم بهترین تصمیم و انتخاب را در مسیر داشته باشید.

نوشته پزشکی یا دندانپزشکی در ترکیه، کدامیک ارزش وقت گذاشتن دارد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.