سامسونگ در حال توسعه یک فناوری دوربین است که اپل از آیفون ۱۲ پرو مکس آن را دارد!

به صورت سنتی معمولا سامسونگ برندی است که در بحث سخت‌افزار دوربین همواره جلوتر از اپل حرکت می‌کند. از افزایش رزلوشن بگیرید تا دوربین‌های زوم پریسکوپی و زوم‌های فضایی یا حتی فیلم‌برداری 8K و … . با این حال در برخی زمینه‌ها این اپل است که جلوتر از سامسونگ بوده و هنوز این برند کره‌ای به آن دست پیدا نکرده است. مثلا به تازگی گزارش شده سامسونگ در حال توسعه یک فناوری دوربین است که اپل از آیفون ۱۲ پرو مکس آن را دارد!

فناوری لرزشگیر دوربین مبتنی حرکت حسگر تصویر

فناوری لرزشگیر تصویر یکی از مواردی است که می‌تواند در تجربه دوربین بسیار تاثیرگذار باشد. یک نمونه سنتی این فناوری روی مجموعه لنز دوربین پیاده‌سازی می‌شود. به این صورت که با حرکت لنز دوربین در خلاف جهت حرکت دست شما، سعی در جبران آن دارد و تصویر نرم‌تری را ارائه می‌کند.

اپل این ایده را داشت که به جای لنز دوربین، حسگر تصویر جابه‌جا شود و وظیفه حذف یا کاهش لرزش دست را به عهده بگیرد. اولین بار در آیفون ۱۲ پرو مکس این فناوری ارائه شد و تا به امروز در دوربین آیفون‌ها استفاده می‌شود.

با نگاهی به یکی از برنامه‌های ثبت اختراع سامسونگ، به نظر می رسد که این شرکت در حال کار بر روی Sensor Shift OIS برای دوربین های گوشی‌های هوشمند است. این فناوری می‌تواند عملکرد ضبط تصویر و فیلم را در تلفن های هوشمند سامسونگ بهبود بخشد.

جالب است بدانید که اولین گوشی هوشمند سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) گلکسی اس 6 بود که در سال 2015 عرضه شد. از آن زمان، سامسونگ عملکرد OIS را بهبود بخشیده اما همان روش سنتی مبتنی بر لنز دوربین را پیش گرفته است.

اپل در سال 2020 و با آیفون 12 پرو مکس از OIS معمولی به Sensor Shift OIS کوچ کرد. در حالی که سامسونگ در سال 2021 و در سال 2023 روی Sensor Shift OIS کار می کرد، این ویژگی را برای هیچ یک از تلفن های خود ارائه نکرد. با انتشار گزارش جدید، به نظر می رسد که کار این شرکت بر روی Sensor Shift OIS ادامه دارد.

حق اختراعی توسط Samsung Electro-Mechanics و در پایان جولای 2024 ثبت شده است. این حق اختراع در مورد یک “محرک برای تثبیت کننده تصویر اپتیکال و ماژول دوربین” صحبت می کند که عمدتاً به یک روش تثبیت کننده دوربین مشابه با Sensor Shift اشاره دارد.

هنوز مشخص نیست که این برند کره‌ای در چه مرحله‌ای از توسعه این لرزشگیر اپتیکال دوربین مبتنی بر حسگر تصویر است. به همین دلیل نمی‌توان گفت که آیا برای گلکسی اس ۲۵ اولترا در دسترس خواهد بود یا خیر.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند در این زمینه به رقیب دیرینه خود یعنی اپل برسد؟

نوشته سامسونگ در حال توسعه یک فناوری دوربین است که اپل از آیفون ۱۲ پرو مکس آن را دارد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.