آیا امکان تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام وجود دارد؟ + راهنمای تصویری

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فضای مجازی است که کاربران بسیاری همه روزه از آن برای به اشتراک گذاری تصاویر، ریلز، پست و غیره استفاده می‌کنند. یکی از بخش‌های مهم این برنامه قسمت دایرکت‌ها یا پیام‌ها است. هنگامی که فردی بخواهد در اینستاگرام با شما صحبت کند پیام او در بخش دایرکت‌ها که با نماد فلش نشان داده خواهد شد.

شما می‌توانید در هنگام چت کردن با دوستانتان در بخش دایرکت‌های اینستاگرام از گیف‌های دلخواه خود استفاده کنید و یا با دوبار ضربه زدن روی یک پیام نسبت به پیام پیام و محتوای آن واکنش نشان دهید. اما آیا می‌دانستید که امکان تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام وجود دارد؟

بله درست است! شما می‌توانید به راحتی واکنش پیش فرض به پیام‌ها را تغییر داده و از ایموجی دلخواه خود به جای قلب استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که به دایرکت‌ها وارد شوید و روی پیام مورد نظر دوبار کلیک کنید حالا باید به دنبال آیکون به علاوه بگردید و پس از آن روی گزینه Customize ضربه بزنید.

با این کار به راحتی می‌توانید ایموجی‌های خود را در این بخش سفارشی سازی کرده و از ایموجی دلخواه خود برای واکنش نشان دادن به پیام‌ها در دایرکت در اینستاگرام استفاده کنید. اگر شما نیز مایل هستید که ایموجی واکنش را در این برنامه تغییر دهید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع این مقاله را تا انتها بخوانید.

واکنش نشان دادن به پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید به راحتی واکنش پیش‌فرضی که در اینستاگرام برای پیام‌ها طراحی شده است را تغییر دهید. هنگامی که پیامی برای شما در بخش پیام‌های شخصی یا دایرکت فرستاده می‌شود، معمولا افراد با دو بار ضربه روی پیام نسبت به موضوع آن، واکنش نشان خواهند داد.

در این روزها که همه چیز به تکنولوژی و برنامه‌های فضای مجازی وابسته است، بسیاری از کاربران سعی می‌کنند برای بیان حس و حال خود به پیام‌های یکدیگر از ایموجی استفاده کنند. برای همین است که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با استفاده از عکس‌العمل‌ها که به Reaction نیز معروف هستند، حس خود را به پیام دریافتی نشان دهند. این پیام‌ها که در بخش دایرکت اینستاگرام حضور دارند، شاید تعدادشان بالا باشد، پس پاسخ دادن به هر کدام از آنها با متن به صورت جداگانه کار سخی خواهد بود.

اینستاگرام

در اینجاست که توسعه‌دهندگان به توسعه واکنش نشان دادن به پیام‌ها اقدام کردند تا کاربران بتوانند با ایموجی‌ها به پیام‌های موجود در دایرکت اینستاگرام ریکشن نشان دهند. شما می‌توانید از هر ایموجی دلخواه خود استفاده کنید، پس هیچ محدودیتی در این بخش وجود ندارد و انتخاب‌های فراوانی خواهید داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: راهکارهای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام و افزایش امنیت اکانت

این ریکشن برای خیلی از افراد به طور پیش‌فرض روی قلب طراحی شده، اما ممکن است سایر کاربران این ویژگی را تغییر داده و ایموجی دیگری را برای واکنش نشان دادن نسبت به پیام‌ها انتخاب کرده باشند.

البته جالب است بدانید که این قابلیت هنوز برای برخی از کاربران فعال نشده است، اگر شما نیز جزو چنین افرادی هستید که هنوز ویژگی ریکشن نشان دادن به پیام‌ها در دایرکت فعال نشده است، احتمالا به خاطر منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید، همچنین می‌توانید با آپدیت کردن برنامه، مشکلات نسخه قبلی را رفع کرده و از ویژگی‌های جدید استفاده کنید.

نحوه واکنش نشان دادن به پیام‌ها با استفاده از ایموجی

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام استفاده از ویژگی واکنش یا ریکشن برای پاسخ دادن به پیام‌ها است. شما به آسانی می‌توانید با یک بار ضربه زدن روی پیام موردنظر خود در بخش دایرکت اینستاگرام، ایموجی‌های مختلف را در اینجا ببنید. شما می‌توانید با توجه به پیام و شرایطی که در آن قرار دارید، هر یک از این ایموجی‌ها را به صورت دلخواه انتخاب کنید.

برای انجام این کار روی + تپ کنید. سپس لیستی کامل از ایموجی‌ها را خواهید دید. اکنون ایموجی دلخواه خود را برای مخاطب ارسال کنید. نکته جالب این است که می‌توانید با استفاده از کادر Search نیز به جستجوی ایموجی دلخواه خود اقدام کنید! به همین آسانی! اما اگر بخواهید واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها را در اینستاگرام تغییر دهید، چه باید کرد؟ ما نحوه انجام این کار را در بخش پایین برایتان ارائه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام

برای تغییر واکنش به پیام‌ها در اینستاگرام مراحلی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و به بخش دایرکت‌های خود بروید. سپس یک دایرکت را باز کنید.

مرحله 2: در این بخش باید روی یکی از پیام‌ها در این بخش به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس آیکون به علاوه + را انتخاب کنید. حالا به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: اکنون روی Customize در کنار واکنش‌ها ضربه بزنید و سپس ایموجی مورد علاقه خود که می‌خواهید برای واکنش نشان دادن به پیام موردنظر از آن استفاده کنید را از پنل بالایی انتخاب کنید. اکنون این ایموجی به عنوان واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام تعیین می‌شود.

مرحله 4: در اینجا روی آیکون تیک در بالا بزنید تا تغییرات ذخیره شوند. حالا هر وقت که بخواهید به پیامی در اینستاگرام واکنش نشان دهید، تنها کافی است روی پیام دو بار ضربه بزنید تا این ایموجی جدید برایتان ارسال شود. به همین آسانی!

معرفی چند نکته برای تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام

بهتر است بدانید که هنگامی که روی پیامی به مدت چند ثانیه نگه می‌دارید، می‌توانید روی دکمه سفارشی‌سازی کلیک کرده تا دیگر ایموجی‌ها را در این ردیف واکنش تغییر داده و یا جایگزین کنید.

روی پیام به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید تا پنل ایموجی‌ها به شما نشان داده شود پس روی هر ایموجی که می‌خواهید به صورت پویا برای کاربر فرستاده شود به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید، حالا می‌بینید که این ایموجی تغییر کرده است.

برای حذف ایموجی واکنش نشان داده شده به هر پیام در اینستاگرام می‌توانید روی پیام مورد نظر دابل تب کنید و یا دوبار روی آن بزنید. توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت‌ها باید از جدیدترین نسخه برنامه اینستاگرام در گوشی خود استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی چند ترفند جدید برای رفع ارور This Reel Is No Longer Available در اینستاگرام

سوالات متداول برای تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام

آیا می‌توان واکنش دابل تاپ را برای پست‌ها در اینستاگرام تغییر داد؟

متاسفانه خیر، چرا که قابلیت دابل تپ برای پست‌ها تنها ایموجی قلب است و امکان تغییر دادن آن نیز وجود ندارد.

در صورتی که نتوانیم ایموجی واکنش نشان داده شده را سفارشی‌سازی کنیم، چه باید کرد؟

اگر از ترفندهای بالا استفاده کردید ولی نتوانستید ایموجی واکنش نشان داده شده را به هر پیام در اینستاگرام سفارشی سازی کنید باید برنامه اینستاگرام را حذف کرده و بار دیگر آن را روی دستگاه نصب کنید. همچنین کاربران اندرویدی می‌توانند حافظه پنهان و اطلاعات این برنامه را به صورت کامل پاک کنند تا ببینند که مشکل حل شده است یا خیر.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب ترفندهای مهمی را که برای تغییر واکنش به پیام‌ها در اینستاگرام به آنها نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم، معمولا دایرکت اینستاگرام روی ایموجی مشخصی به طور پیش فرض برنامه‌ریزی شده است و شما می‌توانید با دو بار ضربه روی پیام مورد نظرتان نسبت به آن پیام و محتوایش واکنش نشان دهید. حالا که همه چیز به تکنولوژی و برنامه‌های فضای مجازی وابسته است، بسیاری از کاربران سعی می‌کنند برای بیان حس و حال خود به پیام‌های یکدیگر از ایموجی استفاده کنند.

اما نکته ماجرا اینجاست که ایموجی پیش فرض برای واکنش نشان دادن به پیام‌ها تنها ایموجی قلب است. اما شما می‌توانید با استفاده از مراحلی که در این مقاله برایتان ارائه کرده‌ایم نسبت به تغییر و سفارشی‌سازی این ایموجی اقدام کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که به دایرکت‌ها وارد شوید و روی پیام مورد نظر دوبار کلیک کنید.

حالا باید به دنبال آیکون به علاوه بگردید و پس از آن روی گزینه Customize ضربه بزنید. با این کار به راحتی می‌توانید ایموجی‌های خود را در این بخش سفارشی سازی کرده و از ایموجی دلخواه خود برای واکنش نشان دادن به پیام‌ها در دایرکت در برنامه اینستاگرام استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که مقاله را بخوانید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدواریم که ترفند داده شده در این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از آن، نسبت به تغییر و سفارشی‌سازی ایموجی واکنش به پیام‌ها در اینستاگرام استفاده کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته آیا امکان تغییر واکنش پیش‌فرض به پیام‌ها در اینستاگرام وجود دارد؟ + راهنمای تصویری اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.