گوشی هوشمند HMD Fusion با طراحی ماژولار معرفی شد

گوشی HMD Fusion جدیدترین محصول معرفی شده توسط برند فنلاندی به‌شمار رفته و قصد دارد تا طراحی ماژولار گوشی‌های هوشمند را با آنچه که پوشش‌های فیوژن نامگذاری شده است؛ ادغام نماید.

این پوشش‌ها قابل تعویض بوده و می‌توانند ویژگی‌های مفیدی نظیر شارژ بی‌سیم، محافظت بیش‌تر یا یک رینگ لایت برای پخش زنده را به گوشی اضافه نمایند. این پوشش‌ها به پین‌های هوشمند واقع در پشت دستگاه متصل شده و HMD به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق ابزار متن باز HMD Fusion Development Toolkit طرح‌های خود را به‌صورت سه‌بعدی چاپ نمایند.

کمپانی فنلاندی فروش پوشش‌های فیوژن رسمی خود را در اواخر 3 ماهه چهارم سال 2024 آغاز خواهد کرد. HMD Fusion دارای یک پوشش پلاستیکی نیمه‌شفاف با قابلیت پشتیبانی از تعمیرات آسان نظیر دسترسی سریع به باتری، نمایشگر و سایر قطعات کلیدی مانند سری HMD Skyline است.

همچنین HMD متعهد به تامین قطعات یدکی از طریق تیم iFixit برای مدت 7 سال آینده شده است. این دستگاه با محوریت یک نمایشگر 6.56 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 90 هرتزی و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود.

تصاویر گوشی HMD Fusion

سیستم دوربین پشتی سه‌گانه از ماژول اصلی 108 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور اصلی از قابلیت تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصاویر (EIS)، حالت شبانه اختصاصی با پردازش تصاویر RAW و ویژگی AI HDR پشتیبانی می‌کند.

توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 کوالکام به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. بعلاوه HMD Fusion از قابلیت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند.

گزینه‌های رنگی قابل عرضه برای HMD Fusion

از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری سیستم‌عامل اندروید 14 هستیم. بعلاوه HMD وعده داده که این دستگاه از آپدیت‌های امنیتی برای مدت 3 سال و به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل‌ برای مدت 2 سال بهره‌مند خواهد شد.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ 33 واتی تامین می‌شود. HMD Fusion با قیمت‌گذاری پایه 249 یورویی عرضه شده و ابتدا در اروپا و سپس در ایالات متحده قابل دسترس خواهد بود.

نوشته گوشی هوشمند HMD Fusion با طراحی ماژولار معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.