معرفی چند راهکار متفاوت برای رفع لرزش و ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی

در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با چند روش جدید به رفع لرزش و ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی اقدام کنید. گوشی‌های اندرویدی امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند ولی گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. یکی از این مشکلات لرزش و ویبره بی‌دلیل است.

برای حل این مشکل ترفندهای بسیاری وجود دارد، برای مثال شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها در گوشی بررسی کنید و ببینید که آیا دریافت نوتیفیکیشن از یک برنامه خاص منجر به ویبره بی‌دلیل دستگاه شده است یا خیر. راهکار دیگر این است که با استفاده از سیف مود بررسی کنید و ببینید که کدام یک از برنامه‌های شخص ثالث باعث به وجود آمدن این مشکل شدند.

شما همچنین می‌توانید برای حل مشکل ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی خود یک بار دستگاه را ریست کنید چرا که در بیشتر وقت‌ها با ریست کردن اکثر مشکلات ریز و درشت گوشی‌ها حل می‌شوند. پس ارزش امتحان کردن خواهد داشت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر ترفندها این مقاله را بخوانید.

پس اگر یک کاربر اندرویدی هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام کار با دستگاه متوجه می‌شوید که گوشی ویبره می‌زند بدون آنکه دلیل خاصی داشته باشد می‌توانید با خواندن این مقاله و راهکارهای متفاوت آن، به رفع این مشکل اقدام کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

رفع لرزش و ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی

بررسی کابل شارژر یا آداپتور

اگر گوشی اندروید شما گاهی وقت‌ها بدون هیچ دلیلی در هنگام شارژ ویبره می‌زند احتمالا این مشکل به خاطر کابل شارژر شما رخ داده باشد. همچنین اگر آداپتور و یا جریان برق ضعیف و ناسازگار باشد، ممکن است منجر به لرزش بی‌دلیل دستگاه شود. برای حل این مشکل بهتر است که یک بار کابل شارژ را از دستگاه خارج کنید و سپس آن را مجددا به شارژ متصل کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا Developer Options در اندروید ظاهر نمی‌شود؟ + معرفی ۵ راهکار برای حل آن

این بار سعی کنید که از پریز دیگری برای شارژ استفاده کنید. اکنون احتمالا مشکل لرزش بی‌دلیل گوشی حل شود اما اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از راهکار بعدی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم استفاده کنید.

بررسی آسیب‌های دستگاه

اگر دستگاه اندرویدی شما اخیرا آسیب فیزیکی دیده باشد احتمالا در زمان‌های مختلف ویبره بزند. چرا که احتمال دارد پورت شارژ و یا دیگر بخش‌های داخلی دستگاه آسیب دیده باشند، همین باعث ویبره شود. یک موبایل آسیب دیده می‌تواند مشکلات دیگری را نیز برایتان رقم بزند بنابراین بهتر است به سراغ یک تعمیرکار حرفه‌ای بروید و مشکل را با او در میان بگذارید. در ادامه روش دیگری را برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم.

بررسی تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها

برخی از هشدار برنامه‌ها ممکن است به صورت خودکار پس از گذشت مدتی پنهان شوند. این احتمال وجود دارد که نوتیفیکیشن این اپلیکیشن‌ها باعث ویبره دستگاه شده باشند. خوشبختانه می‌توانید تاریخچه دریافت نوتیفیکیشن را در دستگاه اندرویدی خود بیابید، بنابراین می‌توانید به راحتی به سراغ تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها بروید و مشکل دریافت ویبره بی‌دلیل را در دستگاه اندرویدی خود حل کنید. برای انجام این کار مراحل خاصی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداختیم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس وارد Notifications شوید پس از آن روی Advanced settings ضربه بزنید. سپس به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: در اینجا روی Notification history بزنید تا به نوتیفیکیشن‌های اخیری که دستگاه دریافت کرده است دسترسی پیدا کنید.

اگر متوجه شدید که یک برنامه نوتیفیکیشن‌های متعددی را برایتان ارسال می‌کند و پس از گذشت مدتی این نوتیفیکیشن‌ها پاک می‌شوند احتمالا باید با ورود به برنامه تنظیمات نوتیفیکیشن آن برنامه خاص را غیر فعال کنید. در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل رفع ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی شما حل شده است یا خیر. اگر متوجه شده‌اید که این خطا همچنان وجود دارد از ترفند پایین برای رفع آن استفاده کنید.

غیر فعال کردن یادآور نوتیفیکیشن‌ها

برخی از ورژن‌های گوشی‌های اندرویدی به قابلیتی به نام یادآور نوتیفیکیشن‌ها مجهز شدند و تا زمانی که نوتیفیکیشن مربوطه را مشاهده نکنید یادآوری برایتان ارسال می‌شود تا در زمان دلخواه هشدار را باز کنید. این امر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی می‌توانید از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم این قابلیت را در دستگاه اندرویدی خود غیر فعال کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس روی گزینه Notifications ضربه بزنید. اکنون وارد گام بعدی شوید.

مرحله 2: حالا روی Advanced settings بزنید و پس از آن دکمه کنار Notification reminders را خاموش کنید تا یادآور نوتیفیکیشن‌ها در دستگاهتان غیرفعال شود.

نصب آپدیت‌های اندرویدی و ورژن جدید برنامه‌ها

ویبره بی‌دلیل در دستگاه اندرویدی می‌تواند به دلیل وجود برنامه‌هایی با ورژن قدیمی رخ داده باشد. اگر متوجه شدید که برنامه‌های موجود در دستگاه و یا ورژن اندرویدی گوشی اندرویدیتان قدیمی هستند بهتر است که به صورت دستی به نصب نسخه جدید بپردازید. برای انجام این کار بهتر است که از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد فروشگاه پلی استور شوید و سپس روی آیکون پروفایلتان در بالا سمت راست ضربه بزنید و پس از آن گزینه Manage apps & device را انتخاب کنید. حالا به مرحله دوم مراجعه کنید.

مرحله 2: حالا روی Update all ضربه بزنید تا تمام برنامه‌هایی که در اینجا مشاهده می‌کنید آپدیت شوند.

همچنین گوشی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آپدیت‌های نرم‌افزاری را روی دستگاه نصب کرده باشید. برای انجام این کار بهتر است که وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس روی Software update ضربه بزنید. حالا روی Download بزنید و پس از آن بررسی کنید و ببینید که آیا آپدیت جدیدی ارائه شده است یا خیر. اگر متوجه شده‌اید که آپدیت نرم‌افزاری جدیدی در دسترس قرار گرفته است آن را بدون معطلی دانلود و روی دستگاه نصب کنید.

استفاده از سیف مود

اگر آپدیت کردن برنامه‌ها کمک چندانی به شما نکرد و نتوانستید با استفاده از آنها نسبت به رفع مشکل دریافت ویبره در گوشی اندرویدی خود اقدام کنید می‌توانید با استفاده از فعال کردن حالت سیف مود برنامه‌های شخص ثالثی که ممکن است منجر به ایجاد این مشکل شده باشند را بیابید.

برای انجام این کار روی دکمه پاور به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید تا منویی را مشاهده کنید. سپس به دنبال آپشن ریستارت بگردید و روی آن چند ثانیه نگه داشته باشید. پس از آن روی علامت تیک سبز رنگ بزنید تا دستگاه به حالت سیف مود در بیاید.

هنگامی که دستگاه وارد حالت سیف مود شد بررسی کنید و ببینید که هنوز هم ویبره دریافت می‌کند یا خیر. اگر متوجه شده‌اید که مشکل ویبره رفع شده است پس احتمالا مشکل از برنامه‌های شخص ثالثی است که روی دستگاه اجرا کرده‌اید. پس می‌توانید هر برنامه جدیدی که به تازگی روی دستگاه نصب کرده‌اید را حذف کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل لرزش بی‌دلیل گوشی حل شده است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی به درستی کار نمی‌کند؟ + معرفی چند راه‌حل

ریست کردن دستگاه اندرویدی

اگر هیچ کدام از راهکارهای بالا مفید واقع نشدند و نتوانستند مشکل دریافت ویبره را در دستگاه اندرویدی شما حل کنند، می‌توانید به سراغ نهایی‌ترین تصمیم یعنی ریست کردن دستگاه اندرویدی بروید. با ریست کردن گوشی تمام تنظیمات به حالت پیش فرض خود باز می‌گردند و بدون شک مشکل دریافت ویبره نیز حل می‌شود. پس ارزش امتحان کردن خواهد داشت. برای ریست کردن دستگاه اندرویدی خود می‌توانید از مراحلی که در ادامه برایتان گردآوری کرده‌ایم استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس روی گزینه General management ضربه بزنید پس از آن گزینه Reset را از منوی جدید انتخاب کنید. سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: حالا روی Reset all settings ضربه بزنید و پس از آن گزینه Reset settings را انتخاب کنید تا تغییرات تایید شوند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب تمام ترفندهایی را که برای رفع مشکل دریافت ویبره بی‌دلیل در گوشی‌های اندرویدی به آنها نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم. دستگاه‌های اندرویدی معمولا بیشترین امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما ممکن است گاهی وقت‌ها با خطاهای عجیبی روبرو شوند.

یکی از این مشکلات دریافت ویبره بدون دلیل خاصی است. ما در این مطلب چند ترفند برای حل این مشکل را ارائه کردیم. برای مثال با ریست کردن دستگاه می‌توانید به صورت 100 درصدی این مشکل را رفع کنید. استفاده از سیف مود نیز به شما امکان می‌دهند تا برنامه‌های شخصی ثالثی را که ممکن است منجر به بروز این مشکل شده باشند را بیابید.

نصب آپدیت‌های اندرویدی و ورژن جدید برنامه‌ها هم می‌توانند در رفع مشکل ویبره بی‌دلیل گوشی‌های اندرویدی مفید واقع شوند. همچنین حواستان باشد که دستگاه اخیرا با آسیب سخت‌افزاری و یا فیزیکی روبرو نشده باشد چرا که عناصر آسیب دیده داخلی می‌توانند گاهی وقت‌ها منجر به بروز ویبره بی‌دلیل شوند.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این ترفندها به سراغ خواندن این مقاله بروید. در نهایت امیدواریم که ترفندهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به رفع مشکل دریافت ویبره بی‌دلیل در گوشی اقدام کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته معرفی چند راهکار متفاوت برای رفع لرزش و ویبره بی‌دلیل گوشی اندرویدی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.