ویژگی های جدید اندروید برای گوشی‌های غیر پیکسلی معرفی شدند

گوگل امروز ویژگی های جدید اندروید را برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های Wear OS معرفی کرد. این پنج قابلیت شامل توضیحات صوتی دقیق با TalkBack و Gemini، جستجوی موسیقی با Circle to Search، خواندن با صدای بلند صفحات وب در کروم، دسترسی آفلاین به نقشه در ساعت‌های Wear OS و آمادگی پیشرفته در برابر زلزله است.

ویژگی های جدید اندروید

توضیحات صوتی دقیق با TalkBack و Gemini

TalkBack، صفحه‌خوان Android برای کاربران نابینا یا کم‌بینا، اکنون توضیحات صوتی دقیقی از تصاویر ارائه می‌دهد.

این ویژگی که توسط مدل‌های Gemini ارائه می‌شود، دسترسی به تصاویر دیجیتال را در پلتفرم‌های مختلف ازجمله عکس‌های محصول، رسانه‌های اجتماعی و گالری‌های شخصی افزایش می‌دهد.

Circle to Search برای جستجوی موسیقی

کاربران اکنون می‌توانند آهنگ‌هایی را که می‌شنوند بدون تغییر برنامه شناسایی کنند. با فشار طولانی دکمه صفحه اصلی یا نوار ناوبری، کاربران می‌توانند Circle to Search را فعال کنند. این ابزار، نام آهنگ و هنرمند آن را شناسایی می‌کند و لینکی به یک ویدیوی YouTube ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد به فعالیت فعلی خود ادامه دهند.

خواندن با صدای بلند صفحات وب در کروم

کاربران اندروید اکنون می‌توانند صفحات وب را با صدای بلند در کروم بخوانند. این ویژگی از انواع محتوا، ازجمله پست‌های وبلاگ و مقالات خبری پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند صدا، سرعت و زبان دلخواه خود را برای تجربه گوش دادن سفارشی انتخاب کنند.

هشدارهای گسترده زلزله

سیستم هشدار زلزله اندروید اکنون در تمام ایالت‌های ایالات‌متحده و شش منطقه در دسترس است. این سیستم از فناوری crowdsourced برای ارائه هشدارها چند ثانیه قبل از شروع لرزش استفاده می‌کند. پس از وقوع زلزله، کاربران می‌توانند به نکاتی در مورد اقدامات بعدی دسترسی داشته باشند.

نقشه‌های آفلاین در ساعت‌های Wear OS

کاربران ساعت هوشمند Wear OS اکنون می‌توانند به نقشه‌های آفلاین دسترسی داشته باشند. با دانلود نقشه روی گوشی خود، کاربران می‌توانند بدون نیاز به سرویس تلفن همراه، آن را مستقیماً روی ساعت خود مشاهده کنند. میانبرهای جدید امکان جستجوی صوتی یا مشاهده سریع مکان را در صفحه ساعت فراهم می‌کنند.

این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران اندروید منتشر می‌شود؛ بااین‌حال، در دسترس بودن ممکن است بر اساس نوع دستگاه و منطقه جغرافیایی متفاوت باشد.

نظر شما درباره ویژگی‌های جدید اندروید چیست؟

نوشته ویژگی های جدید اندروید برای گوشی‌های غیر پیکسلی معرفی شدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.