سامسونگ از لپ‌تاپ جدید گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده‌های اینتل رونمایی کرد

دقیقا پیش از برگزاری رویداد IFA 2024 شرکت سامسونگ از اولین محصول سری گلکسی بوک 5 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ با طراحی باریک، سبک، تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی، نمایشگر اولد چشم‌نواز، شارژدهی باتری یک روزه و پردازنده‌های جدید اینتل روانه بازار می‌شود.

عرضه سری گلکسی بوک 5 با تراشه‌های اسنپدراگون در آینده امری محتمل است؛ اما نخستین عضو خانواده تماما از سری دوم پردازنده‌های Core Ultra اینتل استفاده می‌کند. این پردازنده‌ها دارای NPU با توان 47 ترا عملیات محاسباتی در هر ثانیه بوده و گواهینامه Copilot+ PC را دریافت کرده‌اند.

سامسونگ گلکسی بوک 5 پرو 360 یک لپ‌تاپ کانورتیبل با نمایشگر اولد 16 اینچی لمسی و قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen است. به‌کارگیری لولا امکان چرخش 360 درجه‌ای نمایشگر و تبدیل شدن آن به تبلت ویندوزی را فراهم می‌کند.

پنل نمایشگر از رزولوشن 2880×1800 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی و پوشش ضد انعکاس برخوردار است. قلم S Pen نیز در جعبه خرده فروشی استاندارد لپ‌تاپ‌ گنجانده شده است. این لپ‌تاپ با وجود ضخامت 12.8 میلی‌متری و وزن 1.69 کیلوگرمی خود در مقایسه با سایر مدل‌های 16 اینچی یک گزینه سبک‌وزن به‌شمار می‌رود.

این لپ‌تاپ مجهز به یک باتری نسبتا بزرگ 76 وات ساعتی بوده و با استفاده از آداپتور 65 واتی USB-C شارژ می‌شود. این باتری احتمالا از پخش حداکثر 25 ساعتی ویدیو پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی بوک 5 پرو 360

سیستم صوتی شامل 4 عدد اسپیکر از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی نموده و در تمامی لحظه‌ها تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران رقم خواهد زد. این سیستم از 2 عدد ووفر 5 واتی و 2 عدد توییتر 3.3 واتی تشکیل شده است.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ با تنها یک پیکره‌بندی سخت‌افزاری شامل پردازنده Intel Core Ultra 7 256V و پردازنده گرافیکی Intel Arc 140V GPU با حافظه 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این GPU نویدبخش بهبود 17 درصدی عملکرد نسبت به نمونه پیش‌تر ارائه شده توسط اینتل خواهد بود. این مدل مجهز به 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی NVMe SSD است. کاربران در صورت تمایل قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ خواهند بود؛ اما آنها به تنها یک اسلات دسترسی خواهند داشت.

گلکسی بوک 5 پرو 360 به. گزینه‌های ارتباطی عالی مجهز شده است. پورت HDMI 2.1 از حداکثر رزولوشن 8K با سرعت 60 فریم برثانیه یا رزولوشن 5K با نرخ نوسازی 120 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. دو عدد پورت تاندربولت 4، یک عدد درگاه USB-A 3.2 و جک صوتی کومبو میکروفون و هدفون سایر گزینه‌های ارتباطی لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند. امکانات ارتباطی بی‌سیم شامل وای‌فای 7 و بلوتوث 5.4 است.

این لپ‌تاپ با سیستم‌عامل ویندوز 11 هوم، تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله Chat Assist، Circle to Search، Live Translate و Transcript Assist روانه بازار می‌شود. سامسونگ در تبلیغات خود به بیش از 300 تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی در بیش از 100 اپلیکیشن خلاقیت، بهره‌وری، بازی و سرگرمی اشاره نموده است.

پیش‌سفارش گلکسی بوک 5 پرو 360 از امروز آغاز شده و این لپ‌تاپ در اواخر ماه جاری در کشورهای ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و سایر بازارها قابل دسترس خواهد بود.

ورژن‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی این لپ‌تاپ به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 1700 و 1900 پوند در وبسایت بریتانیایی سامسونگ عرضه می‌شوند.

نوشته سامسونگ از لپ‌تاپ جدید گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده‌های اینتل رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.