مدل آینده آیفون SE اپل با نمایشگر اولد روانه بازار خواهد شد

اپل پیش‌تر تلاش خود را بر به‌کارگیری پنل‌های اولد در مدل‌های اصلی گوشی‌های آیفون متمرکز کرد و در نتیجه سری آیفون SE همواره با نمایشگرهای ارزان‌قیمت‌‌تر LCD روانه بازار شد. با این‌حال با عرضه مدل جدید آیفون SE در سال آینده، وضعیت کنونی احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط رسانه‌های آسیایی منتشر شده است؛ اپل برای مدل آینده آیفون SE نیز از پنل‌های اولد استفاده خواهد کرد. این گزارش، صحت شایعات متعدد پیش‌تر مطرح شده را مورد تائید قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب اپل دیگر هیچ گوشی هوشمندی را با پنل LCD تولید نخواهد کرد.

چنین تصمیمی به شرکت‌های Japan Display و شارپ آسیب خواهد زد؛ چرا که این دو کمپانی جزو تامین‌کنندگان نمایشگرهای LCD بوده و هیچ‌کدام از آنها در زمینه تولید پنل‌های اولد برای گوشی‌های موبایل فعالیت ندارند. شرکت JDI پنل‌های اولد کوچک برای اپل واچ را تولید می‌کند.

ظاهرا اپل فرآیند سفارش‌گذاری پنل‌های اولد برای مدل آینده آیفون SE را آغاز کرده و درخواست خود را با شرکت چینی BOE و کمپانی کره‌ای ال‌جی در میان گذاشته است. در حال حاضر سامسونگ حدودا نیمی از پنل‌های اولد مورد نیاز آیفون‌های اپل را تامین می‌کند. در این میان سهم شرکت‌های ال‌جی و BOE تقریبا برابر با 30 و 20 درصد است.

شرکت تحقیقاتی Omdia ادعا کرده که تعداد پنل‌های اولد ارائه شده برای گوشی‌های هوشمند طی سال جاری میلادی از نمایشگرهای LCD پیشی خواهد گرفت. به باور برخی تحلیل‌گران، این فرآیند کمی بیش‌تر از حد مورد انتظار زمان برده است.

نمایشگر LCD آیفون SE آخرین نمونه در نوع خود خواهد بود.

نوشته مدل آینده آیفون SE اپل با نمایشگر اولد روانه بازار خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.