کمپانی HMD مشغول توسعه یک گوشی جدید با طراحی مشابه لومیا 1020 است

محصولات کلاسیک کماکان در میان برخی افراد دارای محبوبیت بالایی هستند و به همین دلیل کمپانی HMD برای تعدادی از گوشی‌های هوشمند جدید خود از زبان طراحی سری لومیا بهره گرفته است.

سری HMD Skyline نخستین مدل از این مجموعه به‌شمار می‌رود. بی‌تردید لومیا 1020 برترین عضو خانواده لومیا محسوب می‌شود. این موضوع مدیون به‌کارگیری سنسور چشمگیر 41 مگاپیکسلی درون ماژول جزیره‌ای دایروی‌شکل تعبیه شده روی پنل پشتی گوشی است.

ظاهرا HMD سرگرم بهره‌برداری از این سبک طراحی برای یکی از دستگاه‌های ناشناخته آینده خود است. این دستگاه دارای ماژول جزیره‌ای دایروی‌شکل دوربین در مرکز پنل پشتی بوده و ماژول مذکور از 4 لنز دوربین و یک فلاش LED میزبانی می‌کند.

تصویر شماتیک از پنل پشتی این دستگاه در ادامه قابل مشاهده است. این گوشی با HMD Hyper تفاوت دارد؛ چرا که مدل Hyper دقیقا همانند سری Skyline دارای ماژول دوربین مستطیلی‌شکل در گوشه بالایی سمت چپ پنل پشتی خود است. بعلاوه این دستگاه با هیچ‌کدام از گوشی‌های اخیرا فاش شده HMD شباهت ندارد. HMD Hyper احتمالا یک دستگاه پایین‌تر از میان‌رده به‌شمار خواهد رفت؛ در حالی‌که گوشی جدید احتمالا در رده‌های بالاتر طبقه‌بندی خواهد شد.

صرفنظر از تعداد دوربین‌ها به هیچ‌گونه مشخصات دیگر گوشی جدید اشاره نشده است. تا این لحظه سری Skyline به‌عنوان برترین گوشی دوربین‌دار برند HMD شناخته شده است. این گوشی نخستین دستگاه HMD با سیستم دوربین سه‌گانه (بدون احتساب گوشی‌های دارای ماژول ماکرو) محسوب می‌شود. دستگاه جدید با ظاهر مشابه لومیا 1020 احتمالا نخستین گوشی HMD با دوربین چهارگانه قلمداد خواهد شد.

بی‌تردید پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه HMD Skyline شامل سنسورهای 108، 50 و 13 مگاپیکسلی از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است؛ اما این مجموعه فاقد هرگونه قابلیت خاص بوده و حتی عملکرد آن نیز با مدل‌های پرچمدار لومیا قابل رقابت نیست. اگرچه برتری دستگاه‌های لومیا در زمینه رزولوشن دوربین سال‌ها قبل به پایان رسیده است؛ اما پردازش باکیفیت تصویر در دستگاه‌های لومیا و متعاقب آن سری PureView محصول تلاش‌های چند ساله کمپانی بود. بنابراین HMD برای به چالش کشیدن غول‌های فعلی دوربین‌های موبایلی، مسیری طولانی را پیش رو خواهد داشت.

نوشته کمپانی HMD مشغول توسعه یک گوشی جدید با طراحی مشابه لومیا 1020 است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.