فناوری دوربین زیر نمایشگر ویوو با نسل جدید گوشی Vivo Apex در سال 2025 از راه می‌رسد

تلاش برای نمایشگر تمام صفحه واقعی در گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست که با محدودیت‌های فناوری به‌خصوص برای دوربین جلو مواجه شده است. تاکنون، سازندگان برای افزایش رزولوشن بیشتر از 1080p در ناحیه پنلی از نمایشگر که دوربین در آن قرار دارد، تلاش کرده‌اند. با ظهور پنل‌های 1.5K در گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت، شکاف بین وضوح صفحه‌نمایش و فناوری دوربین زیر نمایشگر به‌طور فزاینده‌ای آشکار شده است و نیاز به نوآوری بیشتری در این بخش احساس می‌شود. حال، گفته می‌شود که برند ویوو به‌دنبال استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در نسل جدید گوشی مفهومی Vivo Apex 2025 خود است که از وضوح بالای 1.5K نیز پشتیبانی می‌کند.

فناوری دوربین زیر نمایشگر ویوو

تحولات اخیر نشان می‌دهد که این شکاف در فناوری ممکن است به‌زودی پر شود. افشاگر مشهور فناوری، Digital Chat Station، اخیراً فاش کرده است که یک راه‌حل دوربین سلفی زیر نمایشگر با وضوح بالای 1.5K با موفقیت توسعه یافته است و در آستانه تولید انبوه قرار دارد. این پیشرفت یک گام مهم رو به جلو در دستیابی به یک تجربه تمام صفحه یکپارچه و با کیفیت بالا است.

درحالی‌که راه‌حل 1.5K نزدیک به دسترسی تجاری است، دوربین زیر نمایشگر با وضوح 2K حتی ازنظر فنی چالش‌برانگیز بوده و هنوز درحال توسعه است. با توجه به گفته‌های Digital Chat Station، این گوشی مفهومی پیشرفته دارای طراحی نمایشگر چهار لبه خمیده با حاشیه‌های برابر است که از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بهره می‌برد؛ اگرچه هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

ویوو Apex 2020 با دوربین زیر نمایشگر

ویوو Apex 2020 با دوربین زیر نمایشگر

در یک نظر، Digital Chat Station به امکان مشاهده این فناوری در دستگاه‌های Vivo آینده اشاره کرد، به‌طور خاص به گوشی مفهومی Vivo Apex؛ پلتفرمی که برای نمایش فناوری‌های پیشرفته و در مراحل توسعه، شناخته شده است. هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا سری Vivo Nex که بر تولید انبوه فناوری‌های جدید تمرکز می‌کند، ممکن است بازگشتی داشته باشد، Digital Chat Station پیشنهاد کرد که Vivo Apex احتمالاً به‌جای این مدل احیا می‌شود.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود که Nubia Z70 Ultra اولین گوشی هوشمندی باشد که دوربین سلفی زیر نمایشگر با رزولوشن 1.5K را معرفی می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این فناوری در گوشی‌های گیمینگ RedMagic آینده نیز ظاهر شود که احتمالاً از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 استفاده می‌کنند.

چالش کنونی فناوری دوربین زیر نمایشگر، متعادل کردن وضوح صفحه با کیفیت دوربین است. دوربین‌های سنتی زیر نمایشگر به کاهش تراکم پیکسلی در ناحیه دوربین برای افزایش عبور نور، که برای حفظ کیفیت تصویر بسیار مهم است، متکی هستند. بااین‌حال، افزایش وضوح صفحه‌نمایش ذاتاً تراکم پیکسلی را افزایش می‌دهد، عبور نور را کاهش می‌دهد و از عملکرد دوربین می‌کاهد.

توسعه موفقیت‌آمیز دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش 1.5K و احتمالاً 2K نشان می‌دهد که سازندگان احتمالاً راهی برای حفظ تراکم پیکسلی بالا پیدا کرده و درعین‌حال از عبور نور کافی برای دوربین جلو اطمینان حاصل کرده‌اند. این نوآوری می‌تواند راه را برای عصر جدیدی از طراحی گوشی‌های هوشمند هموار کند، جایی که نمایشگرهای تمام صفحه با دوربین‌هایی با وضوح بالا به یک امر عادی تبدیل می‌شوند.

نظر شما درباره فناوری دوربین زیر نمایشگر ویوو با نسل جدید گوشی Vivo Apex این شرکت چیست؟

نوشته فناوری دوربین زیر نمایشگر ویوو با نسل جدید گوشی Vivo Apex در سال 2025 از راه می‌رسد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.