جبران کمبود خواب آخر هفته‌ها، کلیدی برای قلب سالم‌تر

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که خواب بیشتر در آخر هفته‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این یافته‌ها که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا 2024 ارائه شد، بر اساس داده‌های بیش از 90 هزار نفر از ساکنان بریتانیا است.

محققان دریافتند افرادی که برای جبران کمبود خواب در طول هفته، در آخر هفته‌ها بیشتر می‌خوابند، 20 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. این نتیجه نشان می‌دهد که حتی با خواب بیشتر در آخر هفته‌ها نیز می‌توان بخشی از تاثیرات منفی کمبود خواب در طول هفته را جبران کرد.

مزایای خواب کافی فراتر از سلامت قلب است. تحقیقات نشان می‌دهد خواب کافی برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی‌تر ضروری است. خواب کافی به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد شناختی، حفظ وزن سالم و افزایش عملکرد ورزشی کمک می‌کند.

کمبود خواب مزمن می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. این عواقب شامل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی، افسردگی و برخی از انواع سرطان می‌شود. همچنین، کمبود خواب می‌تواند به کاهش عملکرد شناختی و افزایش خطر تصادفات منجر شود.

برای حفظ سلامتی، متخصصان توصیه می‌کنند که بزرگسالان هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند. اگر به طور مداوم از کمبود خواب رنج می‌برید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را بررسی کرده و راهکارهای مناسب برای بهبود کیفیت خواب خود را بیابید.

در کل، این مطالعه نشان می‌دهد که خواب کافی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای سلامتی است. با خواب کافی، می‌توانیم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داده و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم.

نوشته جبران کمبود خواب آخر هفته‌ها، کلیدی برای قلب سالم‌تر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.