معاون علمی رئیس جمهور: دکتر پزشکیان پیگیر رفع فیلترینگ است

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، به شدت با اجرای اینترنت طبقاتی در کشور مخالفت کرد. وی در نشست خبری دومین دوره‌ جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳، این اقدام را بدسلیقگی خواند و تاکید کرد که اینترنت باید برای همه در دسترس باشد.

افشین با اشاره به اجرای اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس، گفت:

اینترنت بدون فیلتر فقط به پارک فناوری پردیس اختصاص یافت، بدسلیقگی بود و اصلاً لزومی نداشت.»

وی همچنین خبر داد که رئیس جمهور در حال پیگیری جدی برای رفع فیلتر از بسیاری از سایت‌ها و خدمات است و به زودی شاهد بهبود دسترسی به اینترنت در کشور خواهیم بود.

معاون علمی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به وضعیت هوش مصنوعی در ایران پرداخت. وی با بیان اینکه ایران در حوزه هوش مصنوعی نسبت به کشورهای منطقه عقب مانده است، بر لزوم تدوین نقشه راه دقیق و سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه تاکید کرد.

افشین همچنین بر اهمیت تحقیق و توسعه تاکید کرد و گفت که دولت باید از شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان حمایت کند تا بتوانیم در صنایع هایتک رشد کنیم.

دومین دوره جایزه ملی نوآوری نکست نیز در این نشست معرفی شد. این جایزه با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری برگزار می‌شود.

در مجموع، این خبر نشان می‌دهد که دولت جدید به دنبال بهبود دسترسی به اینترنت و حمایت از نوآوری و فناوری است. با این حال، هنوز راه زیادی تا رسیدن به یک اینترنت آزاد و فراگیر در ایران باقی مانده است.

نوشته معاون علمی رئیس جمهور: دکتر پزشکیان پیگیر رفع فیلترینگ است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.