تعداد کاربران فعال ChatGPT در هر هفته به 200 میلیون نفر رسید

ربات چت ChatGPT از ماه نوامبر گذشته تاکنون موفق به افزایش دو برابری تعداد کاربران فعال هفتگی خود شده است. با توجه به گستره نفوذ هوش مصنوعی در سال میلادی گذشته این موضوع چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. از طرفی ChatGPT مشهورترین ربات چت هوش مصنوعی مولد در جهان محسوب می‌شود.

این سرویس تحت مالکیت شرکت OpenAI قرار داشته و اکنون تعداد کاربران فعال هفتگی آن به 200 میلیون نفر رسیده است. بدین‌ترتیب تعداد کاربران ChatGPT نسبت به سال 2023 تقریبا 100 میلیون نفر افزایش یافته است.

همچنین به گفته OpenAI تقریبا 92 درصد شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 از محصولات این کمپانی استفاده می‌کنند. این در حالیست که میزان استفاده از API خودکار ChatGPT از زمان انتشار GPT-4o Mini در ماه گذشته میلادی دو برابر شده است.

سام آلتمن؛ مدیرعامل OpenAI با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: “اکنون مردم از ابزارهای ما به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. این موضوع موجب ایجاد تفاوت‌های واقعی در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش شده و به انجام کارهای معمولی، حل مشکلات سخت یا رفع موانع خلاقیت کمک می‌کند.”

نوشته تعداد کاربران فعال ChatGPT در هر هفته به 200 میلیون نفر رسید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.