بررسی سیکل باتری در سری آیفون 15 + معرفی چند راهکار جدید

در این مطلب قصد داریم به سراغ راهکارهایی برای بررسی سیکل باتری در سری آیفون 15 برویم و دلایل بروز آن را باهم بررسی کنیم. اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا عمر باتری دستگاه‌هایش را افزایش دهد. این کمپانی در ابتدا تلاش می‌کرد تا با افزودن یک قابلیت جدید میزان سلامت باتری را کنترل کند.

سپس به صورت رسمی اعلام شد که اپل قصد دارد با ارائه هر آپدیت نرم‌افزاری عملکرد محصولاتش را بهینه‌سازی کرده تا عمر باتری افزایش یابد. حالا ویژگی دیگری برای بررسی میزان سلامت باتری وجود دارد که به عنوان سیکل باتری شناخته می‌شود و شما می‌توانید میزان سیکل باتری سری آیفون 15 خود را به راحتی بررسی کنید.

متاسفانه این قابلیت اکنون تنها برای سری آیفون 15 یعنی آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس ارائه شده است. حتی اگر جدیدترین نسخه iOS را نیز روی آیفون خود داشته باشید باز هم نمی‌توانید با ورود به برنامه تنظیمات میزان سیکل باتری را بررسی کنید.

اما ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه سیکل باتری سری آیفون 15 خود را به راحتی بررسی کرده و از سلامت باتری دستگاه با خبر شوید. پس لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اکنون بیایید به سراغ بررسی این ترفندها برویم.

بررسی سیکل باتری آیفون در سری آیفون 15

در این بخش به شما یاد می‌دهیم که چگونه سیکل باتری را از برنامه تنظیمات در آیفون 15 خود بررسی کنید. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید.

مرحله 2: روی General بزنید. حالا به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: در اینجا روی About کلیک کنید.

مرحله 4: سپس به پایین اسکرول کنید تا سیکل باتری را در اینجا بیابید. اکنون دیگر این فرآیند به پایان رسیده است!

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه دمای آیفون را بررسی کنیم؟ + معرفی چند ترفند برای بررسی دمای آیفون

توجه داشته باشید که برای بررسی سیکل باتری در آیفون‌های قدیمی باید از برنامه شورتکات استفاده کرده و با ورود به فایل آماری میزان سیکل باتری را مشاهده کنید. اگرچه در این بخش رقم 96 به عنوان سیکل باتری را دیدید (چیزی که اصلا امکان آن وجود ندارد) به هیچ وجه نگران نباشید. بنابراین بررسی سیکل باتری از این طریق خیلی توصیه نمی‌شود و نتیجه دقیقی نیز در پی نخواهد داشت.

سیکل باتری در آیفون دقیقا به چه معناست؟

هر زمان که باتری آیفون خود را تا 100 شارژ ‌کنید و سپس آن را به طور کامل استفاده ‌کنید، این امر سیکل باتری در آیفون نامیده می‌شود. بنابراین اگر دستگاه خود را تا 50 درصد شارژ کنید و سپس این میزان از شارژ را به طور کامل مصرف کنید و این پروسه را تکرار کنید این فرایند یک سیکل باتری تکی محسوب می‌شود. در ادامه تصویری برای درک بهتر سیکل باتری در آیفون برایتان ارائه کردیم:

یک آیفون چند سیکل باتری می‌تواند داشته باشد؟

بنابر اطلاعاتی که کمپانی اپل تاکنون منتشر کرده است، هر گوشی آیفون می‌تواند تا 500 سیکل باتری داشته باشد، این امر تنها تا زمانی است که سلامت باتری به 80 درصد برسد. در آن زمان است که به شما توصیه می‌کنیم باتری دستگاه را تعویض کنید یا به سراغ یک گوشی جدیدتر بروید.

اگرچه الگوی مصرف و عادت‌های شارژ می‌توانند بدون شک روی عمر باتری تاثیرگذار باشند. بنابراین بدون توجه به این موضوع نیز شما باید هر زمان که سلامت باتری به 80 درصد رسید به سراغ یک دستگاه جدیدتر بروید یا اینکه باتری دستگاه را عوض کنید.

اگر هر بار که پروسه شارژ و مصرف باتری را کاهش دهید، سیکل باتری بهبود می‌یابد و عمر باتری نیز افزایش خواهد یافت. این امر به این معنی است که به جای اینکه روزانه 100 درصد از باتری دستگاه را مصرف کنید، تقریبا از 80 درصد از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از حالت Low Power Mode استفاده کنید تا عمر باتری آیفون افزایش یابد.

این مطلب را نیز بخوانید: برای محافظت از باتری آیفون چه اقداماتی انجام دهیم؟ + معرفی جدیدترین راهکارها

با تمام این تفاسیر، به دلیل واکنش‌های شیمیایی نه چندان مفیدی که در باتری گوشی‌ها رخ می‌دهد، کارکرد باتری‌ها با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. پس نمی‌توانید برای جلوگیری از چنین اتفاقی کاری انجام دهید. البته تمام این‌ها نباید باعث شود که برای جلوگیری از کاهش عملکرد زود هنگام باتری آیفون خود از قابلیت‌های کاربردی استفاده نکنید یا برخی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی را از دست بدهید.

سوالات متداول درباره سیکل باتری آیفون

آیا هر زمان که آیفون خود را شارژ می‌کنیم سیکل باتری آغاز می‌شود؟

خیر اینطور نیست. سیکل باتری در آیفون شما هنگامی آغاز می‌شود که باتری را یک بار به صورت کامل تا صد درصد شارژ کنید و سپس این میزان از شارژ را به صورت کامل مصرف کنید.

آیفون در هنگام شارژ داغ می‌شود، آیا این امر طبیعی است؟

کاملا طبیعی است که دستگاه‌ها در هنگام شارژ گرم شوند. اگر آیفون شما به شدت در هنگام شارژ داغ می‌شود، می‌توانید با تیم پس از فروش اپل تماس بگیرید و به دنبال راه‌حلی برای مشکل مربوطه باشید.

تعویض باتری آیفون چه مقدار هزینه دارد؟

معمولا برای تعویض باتری در آیفون تا 100 دلار باید هزینه کنید یعنی با ارزش امروز دلار چیزی حدود شش میلیون تومان در کشورمان ایران! اگرچه این رقم می‌تواند با توجه به مدل آیفون شما متغیر باشد و حتی بیشتر هم شود! پس بنظر می‌رسد که خریداری یک گوشی جدید امری منطقی‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب به شما توضیح بدهیم که سیکل باتری در گوشی‌های آیفون چه کارایی دارد و برای یافتن آن در سری آیفون 15 چه کار باید انجام دهید. هر زمان که باتری آیفون خود را تا 100 درصد شارژ ‌کنید و سپس آن را به طور کامل استفاده ‌کنید، این امر سیکل باتری در آیفون نامیده می‌شود.

این ویژگی اکنون تنها در سری آیفون 15 ارائه شده است، و بسیاری از کاربران از این امر شاکی هستند. این احتمال نیز وجود دارد که اپل بخواهد از ویژگی سیکل باتری در آیفون جدید خود نیز رونمایی کند. اگرچه شما می‌توانید با استفاده از برنامه شورتکات در آیفون‌های قدیمی‌تر میزان سیکل باتری دستگاه را متوجه شوید.

اضافه کردن این ویژگی به آیفون‌های قدیمی با استفاده از یک آپدیت امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند به راحتی تاریخچه اطلاعات شارژ را دریافت کنند، اگرچه شاید این اطلاعات بسیار دقیق نباشند در نتیجه توصیه نمی‌شود. در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه سیکل باتری را در سری آیفون 15 خود بررسی کنید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که توانسته باشید با استفاده از راهکارهای داده شده سیکل باتری را در سری آیفون 15 خود بررسی کرده و نسبت به این رقم آگاه شوید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این باره در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته بررسی سیکل باتری در سری آیفون 15 + معرفی چند راهکار جدید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.